در ۵ سال گذشته صورت گرفت؛

رشد ۵۳۶ درصدی بازدهی تجمیعی سهام بزرگترین هلدینگ چند رشته‌ای بورس

رشد ۵۳۶ درصدی بازدهی تجمیعی سهام بزرگترین هلدینگ چند رشته‌ای بورس

مدیرعامل بزرگترین هلدینگ چند رشته ای بازار سرمایه گفت: پس از رشد ۴۱ درصدی ارزش سرمایه گذاری های غدیر در یکسال گذشته، قیمت سهام این شرکت از بازدهی ۵۳۶ درصدی برخوردار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یک هلدینگ چندرشته ای فعال در بازار سرمایه، در حالی به مجمع می رود که قیمت سهام این شرکت در 5 سال گذشته از بازدهی تجمیعی  536 درصدی برخوردار بوده است؛ این درحالیست که  شاخص کل در این بازه زمانی از بازدهی  244 درصدی برخوردار بوده است.
مدیرعامل هلدینگ چند رشته ای غدیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرمایه گذاری این شرکت در سهام شرکت ها  در یک سال گذشته از رشد 41 درصدی برخوردار بوده است، به افزایش قیمت تمام شده شرکتهای این هلدینگ چندرشته ای از 52 هزار و 330 میلیارد ریال به 73 هزار و 772 میلیارد ریال از سال 93 تا سال 94 اشاره کرد.
این مقام مسوول در هلدینگ چند رشته ای غدیر با بیان افزایش 245 درصدی ارزش دارایی های این هلدینگ چند رشته ای در 5 سال گذشته یاد آورشد: دارایی های این مجموعه در سال 90 از 35 هزار میلیارد ریال در سال 94 به 122 هزار و 344 میلیارد ریال افزایش یافته است.
به گفته وی؛ در یک سال گذشته، ارزش دارایی های این هلدینگ از 101 هزار و 299 میلیارد ریال به 122 هزار و 344 میلیارد ریال افزایش یافته است.
غلامرضا سلیمانی امیری بیشترین سهم  پروژه های در دست اجرای این مجموعه را مربوط به صنعت نفت، گاز و پتروشیمی عنوان کرد و گفت: همچنین  24 درصد از سرمایه گذاری های این شرکت در حوزه صنعت و معدن، 24 درصد در حوزه برق و انرژی، 3 درصد در حوزه ساختمان و یک درصد در حوزه سیمان  صورت گرفته است. 
وی در اشاره به روند تحولات سرمایه ثبت شده غدیر، بر افزایش 284 درصدی سرمایه این شرکت در 5 سال اخیر تاکید کرد، به گونه ای که سرمایه این شرکت در سال 90 با 12هزار میلیارد ریال  در پایان سال مالی 94 به 46 هزار و 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.
سلیمانی در خصوص به ترکیب در آمدهای حاصل از سرمایه گذاری نیز گفت: در 5 ساله گذشته بیشترین درآمد این شرکت از محل فروش سرمایه گذاری ها مربوط به سال 93 بوده است که از رقم 22 هزار و 956 میلیارد ریالی برخوردار بوده است  و کمترین آن نیز مربوط به سال مالی 94 با رغم 76 میلیارد ریال بود.
مدیر عامل غدیر تصریح کرد: این درحالیست که در آمد حاصل از سود سهام طی 5 سال گذشته از روندی منظم برخوردار بوده است و از 9 هزار و 774 میلیارد ریال به 23 هزار و 392 میلیارد ریال افزایش یافته است.
انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا