رهاسازی آب سدهای آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه

رهاسازی آب سدهای آذربایجان غربی به سمت دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله جدید رهاسازی آب از مخزن سدهای بوکان، مهاباد و زولا به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به‌گزارش ایسنا، کیومرث دانشجو ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، عملیات رهاسازی آب از سدهای بوکان با دبی 70 مترمکعب در ثانیه، مهاباد با دبی 18 مترمکعب در ثانیه از 17 اسفند ماه سال جاری آغاز شده و رهاسازی از سد زولا نیز با دبی 10 مترمکب در ثانیه در 20 اسفند آغاز خواهد شد.

دانشجو افزود: براساس ابلاغ شرکت مدیریت منابع آب ایران در این مرحله میزان حجم رهاسازی از سد بوکان 140 میلیون مترمکعب، مهاباد 40 میلیون متر مکعب و زولا 10 میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل این حجم از رهاسازی از سدهای بالا مجموع آب رها شده از سدهای استان آذربایجان‌غربی، از ابتدای سال آبی بالغ بر 425 میلیون مترمکعب خواهد بود.

دانشجو یادآور شد: با توجه به تقارن ایام رهاسازی با تعطیلات نوروزی، مناطق پایین دست این سدها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین دلیل لازم است مردم محلی و مسافران نوروزی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌های مربوطه و هرگونه برداشت غیرمجاز آب خودداری نمایند‌.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا