نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

قرارداد ۳.۵ میلیارد دلاری زیمنس و مپنا / رتبه بندی شرکتهای ایرانی+یک رویداد مهم

قرارداد ۳.۵ میلیارد دلاری زیمنس و مپنا / رتبه بندی شرکتهای ایرانی+یک رویداد مهم

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از انعقاد قرارداد ۳.۵ میلیارد دلاری بین زیمنس و مپنا و رتبه بندی شرکت های معتبر ایرانی خبر داد و گفت: مسئولان خزانه‌داری آمریکا با سفر به آلمان، نحوه فعالیت شرکت های آلمانی با ایران را روشن می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پدرام سلطانی صبح امروز در جریان برگزاری نشست سفر هیأت تجاری اتاق بازرگانی ایران به آلمان گفت: آلمانی های زیادی برای همکاری با طرف ایرانی به صورت سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مشترک در ایران ابراز تمایل می‌کردند اما این شرکت‌ها به دنبال راهکاری برای یافتن شریک مطمئن در ایران بودند.

سامانه ایی برای اطلاعات اعتبار سنجی شرکت‌های ایرانی

وی ادامه داد: متاسفانه این متقاضیان به اطلاعات لازم برای اعتبار سنجی شرکت‌های ایرانی دسترسی ندارند. بر همین اساس اتاق بازرگانی ایران در نظر دارد تا سال 95 سامانه طرف‌یابی تجاری (Bussines match making) را راه‌اندازی کند تا دسترسی و جست‌وجو اطلاعات از شرکت‌های ایرانی امکان‌پذیر باشد.

قرارداد ۳.۵ میلیارد دلاری زیمنس و مپنا/ بوش هم می آید

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه قراردادهایی بین دو طرف در این سفر به سرانجام رسید و در بخش خودرو و لوازم خانگی با آلمانی‌ها که در این زمینه حرف‌هایی برای گرفتن دارند به کجا رسید؟ توضیح داد:قراردادی بین شرکت زیمنس و شرکت مپنا به ارزش 3.5 میلیارد دلار به امضا رسید. همچنین در حوزه لوازم خانگی، شرکت بوش وارد مذاکرات جدی شده تا تولید این لوازم در ایران را راه‌اندازی کند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین شرکت مرسدس بنز در حوزه خودروهای سنگین و شرکت فولکس واگن مذاکراتی را با خودروسازان ایرانی به نتیجه برسانند اما در عین حال شرکت بایرن و Bass نیز مذاکرات جدی‌تری را با طرف ایرانی در دستور کار دارند.

یک رویداد مهم با سفر مسئولان خزانه‌داری آمریکا به آلمان

سلطانی افزود: چالش اصلی با آلمان‌ها برقرار نشدن ارتباطات بانکی است و برای حل این مسئله، پنل تخصصی با حضور طرفین دو کشور در فرانکفورت برگزار شد و بانکی‌های ما مسائل خود را در این زمینه مطرح کردند. در این میان سوئیفت برای همه بانک‌های ایرانی برقرار شده اما مشکل در تأخیر روابط کارگزاری و انعقاد قرارداد بین بانک‌های ایرانی و آلمانی است.

وی به نقش آمریکایی‌ها در برقراری روابط بانکی آلمانی‌ها با ایران اشاره کرد و گفت: قرار است تا دو هفته آینده مسئولان خزانه‌داری آمریکا به آلمان سفر کنند تا در مورد نحوه کار با ایران و مشخص کردن حد و مرزهای تحریم‌ها ابهام‌زدایی کنند. این گونه تکلیف بانک‌های آلمانی برای شروع کار با بانک‌های ایرانی مشخص می‌شود.

رتبه بندی شرکت‌های معتبر ایرانی

به گفته نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران، تفاهم‌نامه‌ای بین اتاقف‌های بازرگانی ایران و آلمان در مورد زیرساخت‌ها و صنایع کوچک و متوسط برای ارتباط تحقیقاتی و شبکه‌سازی بین بنگاه‌های دو کشور امضاء شده است.

سلطانی در خاتمه گفت: اتاق بازرگانی ایران با همکاری مرکز رتبه‌بندی، سال آینده سامانه‌ای را برای رتبه بندی شرکت‌های معتبر ایرانی راه‌اندازی خواهند کرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا