در مجمع عادی سالیانه عنوان شد اجرای طرحهای توسعه ذوب 4 و تولید شمش فولاد

در مجمع عادی سالیانه عنوان شد اجرای طرحهای توسعه ذوب 4 و تولید شمش فولاد

فولاد نیوز: جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی(سهامی عام) رأس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1394.04.23 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.

به گزارش«فولاد نیوز»، جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نورد و تولید قطعات فولادی(سهامی عام) رأس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1394.04.23 درمحل قانونی شرکت با حضور بیش از 90 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای میراب زاده به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فرنگی زاده و صادق شهرستانی و به دبیری آقای لطفعلیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم ، جناب آقای تقی شهرستانی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

گزارش مجمع فنورد

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.12.29

2- تقسیم 40 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هدف همکاران به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی عامر مشاور تهران به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضاء هیأت مدیره

گزارش مجمع فنورد

 

 

 

اطلاعات اصلی شرکت:

 

گزارش مجمع فنورد

پیام هیأت مدیره:

با اهداء سلام با استحضار می رساند که با لطف خداوند متعال و عنایت حضرت ولیعصر (عج) سال 1393 را آنگونه به پایان بردیم که، مشکلات فراوان خارجی و داخلی از قبیل تحریم ها، عدم تثبیت قیمت های مواد اولیه، رکود کارهای عمرانی و ساخت و سازها، رکود بازار و کاهش قیمت ها در فروش ، معضلات اخذ تسهیلات بانکی و غیره بر شرکت تحمیل گردیده بود، مع الوصف با سعی و پشتکار مدیران و پرسنل تلاشگر توانستیم تولید ذوب را بیش از برنامه و تولید نورد را در حد نصاب و در اجرای بخشی از پروژه توسعه ذوب 4 به موفقیت برسیم. به امید آنکه بتوانیم در سال 1394 طرح توسعه مزبور را نهایی کرده و در تولید اسلب، به حد خودکفایی برسیم.

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی یکی از اولین شرکت های تولید کننده ورق های فولادی می باشد که با بیش از 45 سال سابقه توانسته است به عنوان یکی از تولیدکنندگان خوشنام در عرصه فولاد کشور، ضمن رعایت استاندارد های ملی و بین المللی و استاندارد محیط زیست، محصولات خود را با کیفیت مطلوب به بازار مصرف داخلی ارائه نماید. شرکت با همت و پشتکار مدیران، مهندسین و کارکنان توانمند خود در سال 1393 توانسته تولید ذوب کارخانه را نسبت به سال قبل افزایش داده و به 78.000 تن برساند. همچنین غلیرغم مشکلات نقدینگی موجود در ماه های آذر لغایت بهمن 93 و عدم خرید اسلب، تولید نورد (ورق آهن) را به میزان 112.860 تن به انجام برساند. در سال جدید و با ادامه رکود فعالیت های ساختمانی و صنعتی و رکود حاکم بر جامعه و همچنین افزایش تحریم های بین المللی، حفظ و نگهداری شرکت از اولویت های اهداف ما بوده است. امید است با حمایت های دولت به صنایع فولاد و تثبیت قیمت ها و فعال شدن پروژه ها در کشور، بتوانیم فعالیت بهتری در عرصه صنایع فولاد کشور داشته باشیم.

کلیاتی درباره شرکت

تاریخچه:

1-1 اساسنامه شرکت و سال تأسیس آن

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی (سهامی خاص) در تاریخ بیستم مرداد ماه سال 1347 با سرمایه اولیه 20 میلیون ریال و تحت شماره ثبت 12547 تأسیس گردید.

نام اولیه شرکت شرکت سهامی تولید قطعات فولادی بود و موضوع کاری شرکت تأسیس کارخانجات ذوب آهن و فولاد و فلزات دیگر، ماشین سازی، تولید و ساخت محصولات و لوازم فولادی و آهن و غیره ذکر شده است. بعد از راه اندازی خط نورد گرم نام شرکت به شرکت نورد و تولید قطعات فولادی تغییر یافت و از تاریخ 1370.12.25 نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده است.

1-2- سال بهره برداری:

از کارگاه های ذوب، ریخته گری، فلز کاری و تراشکاری در سال 1347 تحت پروانه شماره 54-326 شروع به بهره برداری گردید و کارگاه نورد آن در سال 1353 به بهره برداری رسید.

در سال 1374اقدامات لازم جهت کسب مجوز بهره برداری از وزارت صنایع به عمل آمد، که منجر به پروانه بهره برداری تحت شماره 31.30531.70009 برای کلیه واحد های تولیدی شرکت گردید و با توجه به تغییرات انجام شده در خطوط تولید در تاریخ 87.10.02 شرکت موفق به اخذ پروانه بهره برداری جدید به شماره 94470 گردید.

1-3- موضوع شرکت طبق اساسنامه:

موضوع اصلی :

1- تأسیس کارخانجات ذوب آهن و فولاد و سایر فلزات به منظور تولید شمش و هر گونه فرآورده های مربوط به آن و همچنین تولید انواع ورق های ساختمانی فولادی و انواع ورق های آلیاژی و کربنی و غیره.

2- ماشین سازی و ساخت انواع سازه های فلزی صنعتی و محصولات فولادی ویژه.

موضوع فرعی:

1- انجام هر گونه فعالیت تولیدی و معاملاتی و بازرگانی اعم از داخلی و یا خارجی که به طور مستقیم و غیره مستقیم با موضوع شرکت مرتبط باشد.

2- مشارکت و سرمایه گذاری در سایر شرکت ها در صورت نیاز

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 20 میلیون ریال (شامل تعداد 1000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 20000 ریال) بوده که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 144000 میلیون ریال (شامل تعداد 144 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) افزایش یافته است.

گزارش مجمع فنورد

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1 درصد سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

گزارش مجمع فنورد

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در تاریخ 1370.12.25 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی با نماد "فنورد" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1370.12.25 مورد معامله قرار گرفته است.

گزارش مجمع فنورد

وضعیت نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرحد زیر بوده است:

گزارش مجمع فنورد

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقدشوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

گزارش مجمع فنورد

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت در صنعت فولاد (ذوب، ریخته گری و نورد گرم ورق) فعالیت می کند. شرکت در بین شرکت های فعال در این صنعت با حجم فروش معادل مبلغ 1.917.095 میلیون ریال در رده ششم قرار دارد. همچنین سهم فروش محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادرات به شرح زیر است:

گزارش مجمع فنورد

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

عملکرد مالی شرکت در دو سال اخیر

اقلام صورت سود و زیان شامل:

گزارش مجمع فنورد

فروش:

ورقهای تولیدی استاندارد شرکت و محصولات ساختمانی مثل پایه ستون و تسمه و ... به طور مستقیم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

قطعات ریخته گری و ماشین آلات صنعتی و اقلام فولادی اکثرا بر اساس سفارش متقاضی تولید و ارائه گردیده است.

تولید سازه های فلزی شرکت از طریق عقد قرارداد با مشتریان، تولید و به فروش رسیده است.

فروش محصولات تولیدی شرکت بر اساس نوع محصول بشرح ذیل می باشد.

میزان فروش محصولات تولیدی شرکت در سال 1393 مبلغ 1.917.095.275.086 ریال می باشد.

گزارش مجمع فنورد

اطلاعات طرح های توسعه شرکت:

اطلاعات مربوط به طرح ها و پروژه های شرکت شامل:

احداث خط تولید شمش به به میزان 70000 تن در سال

تاریخ شروع عملیات اجرایی، کل سرمایه گذاری مورد نیاز به تفکیک ریالی و ارزی و نحوه تأمین مالی طرح ها

پروژه فوق از تاریخ 1393.06.22 با برآورد هزینه 72.700 میلیون ریال و تأمین آن از طریق دریافت تسهیلات مالی شروع شده است.

 

پیشرفت کار انجام شده تا کنون به تفکیک طرح ها

پیشرفت کار انجام شده تا کنون حدود 23 درصد می باشد

برنامه آتی شرکت برای تکمیل این پروژه ها شامل:

با توجه به نقدینگی موجود انشا الله تا پایان شهریور ماه سال 1394 نسبت به تکمیل آن اقدام خواهد شد

تأثیرات تکمیل این پروژه ها بر عملکرد شرکت

نرخ بازگشت سرمایه : 45 درصد و زمان بازگشت سرمایه 2.2 سال

استراتژی شرکت

استراتژی و اهداف اصلی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی به شرح زیل می باشد:

- اجرای طرح انتقال و افزایش ظرفیت تولیدات ذوب و نورد از محل فعلی کارخانه به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران

- افزایش ظرفیت ذوب کارخانه و خود کفایی در تامین شمش مورد نیاز واحد نورد و رسیدن به حداکثر توان تولید ورق گرم

- افزایش درآمد و سودآوری شرکت از طریق افزایش بهره وری و مدیریت بر هزینه ها

- تعامل صحیح و منطقی با کلیه ذینفعان سازمان شامل محیط زیست، کارکنان، مشتریان، تامین کنندگان و سایر سازمانهای دولتی

- کاهش فاصله قیمتی ورق تولید شرکت با بهترین های بازار از طریق افزایش کیفیت رضایت مندی مشتریان

 

مرور کلی بر عملکرد شرکت، میزان دستیابی به اهداف تعیین شده و دستاوردهای مهم در سال مالی مورد گزارش

رکود فعالیتهای ساختمانی و صنعتی و خود داری خریداران از تامین نیازهای خود به دلیل انتظار بهبود شرایط و کاهش تورم و همچنین افزایش تحریم های بین المللی موجب گردیده تا حجم تولید و فروش پیش بینی شده در سال 1393 به طور کامل محقق نگردد.

در بودجه اولیه ارایه شده به سازمان بورس، تولید و فروش انواع ورق 120.000 تن پیش بینی و تولید اسلب جهت مصرف واحد نورد 70000 تن شده بود که در ادامه بودجه مذکور تعدیل و مقادیر تولید و فروش به 109.602 تن کاهش یافت و در پایان سال 1393 مقدار تولید 112.860 و مقدار فروش 110.783 تن محقق گردید.

بیان برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت برای سال مالی آتی

برنامه شرکت برای سال 1394 تولید و فروش 115.000 تن انواع ورق و تولید 70.000 تن اسلب جهت مصرف در واحد نورد می باشد که سود هر سهم پیش بینی شده برای این حجم تولید معادل 210 ریال می باشد.

برنامه های آینده شرکت:

اطلاعات مربوط به برنامه های سال آتی شرکت در خصوص:

الف: گسترش بازار های فروش محصولات

ب: تولید محصولات و معرفی محصولات

ج: مشارکت ها و سرمایه گذاری ها

د: شیوه های تأمین مالی

ترازنامه:

گزارش مجمع فنورد

صورت سود و زیان:

 

گزارش مجمع فنورد
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا