شرکت اماراتی برای ارایه خدمات مالی به بانک‌های ایرانی پیش قدم شد

شرکت اماراتی برای ارایه خدمات مالی به بانک‌های ایرانی پیش قدم شد

شرکت "نت ورک اینترنشنال" که بزرگترین فراهم کننده خدمات پرداخت در خاورمیانه و آفریقاست، ممکن است امسال همکاری با بعضی از بزرگترین بانک‌های ایرانی را آغاز کند.

به گزارش ایسنا، بی‌هیراو تریویدی، مدیرعامل "نت ورک اینترنشنال" در مصاحبه‌ای با رویترز ضمن بیان این مطلب، گفت: این شرکت سرگرم مذاکره با بانکهای ایرانی درباره چگونگی آغاز انجام تراکنشهای مالی بدون نقض تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه ایران است.

وی بدون نام بردن از بانکهای ایرانی طرف مذاکره اظهار کرد تنها عنوان کرد این بانک‌ها جزء بزرگترین وام دهندگان دولتی و خصوصی ایران هستند.

مدیرعامل "نت ورک اینترنشنال" اظهار کرد: ما بر این باوریم که فرصتهای زیادی در ایران برای گسترش بازارمان وجود دارد با این حال چشم بسته وارد هیچ بازاری نخواهیم شد.

بر اساس گزارش رویترز، ایران به مدت چند سال به دلیل تحریمهای اقتصادی علیه برنامه هسته ای از دسترسی به سیستم بانکی جهانی محروم شده بود، اما در ژانویه امسال با اجرای توافق هسته‌ای میان قدرتهای جهانی و تهران، بیشتر تحریمهای مربوط به برنامه هسته ای برچیده شدند. اما بانکهای خارجی و شرکتهای فراهم کننده خدمات مالی برای از سرگیری همکاری مجدد با همتایان ایرانی خود محتاط مانده اند زیرا آمریکا همچنان سایر تحریمها علیه ایران را حفظ کرده و انجام مبادلات مستقیم و غیرمستقیم مربوط به ایران را برای بانکهای آمریکایی قدغن کرده است. این امر باعث شده بعضی از موسسات خارجی نگران این باشند که در صورت ازسرگیری فعالیت در ایران، ممکن است همچنان هدف مقامات آمریکایی قرار بگیرند یا در آمریکا با مشکلات حقوقی روبرو شوند.

به گفته مدیرعامل "نت ورک اینترنشنال"، هنوز تردیدهایی نسبت به چگونگی عملکرد تحریمهای کنونی علیه ایران وجود دارد از این رو این شرکت سرگرم ارزیابی پیشنهادها برای ایجاد ساختاری است که بدون مشکل کار کند.

بعضی از بانک‌های ایرانی پیش از تشدید تحریمها مشتری "نت ورک اینترنشنال" بودند. بانک امارات NBD که بزرگترین بانک دوبی است 51 درصد در این شرکت سهم دارد و باقی سهم "نت ورک اینترنشنال" در اختیار شرکتهای سرمایه‌گذاری واربرگ پینکوس و جنرال آتلانتیک است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا