توانمندی معدن و صنایع معدنی به «ستاد اقتصاد مقاومتی» ارائه شد

توانمندی معدن و صنایع معدنی به «ستاد اقتصاد مقاومتی» ارائه شد

گروه معادن - رئیس هیات عامل ایمیدرو از تهیه گزارش نقش بخش معدن و صنایع معدنی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارائه آن به ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به مزیت های نسبی بخش معدن همچون ذخایر فراوان و متنوع مواد معدنی در سراسر کشور، منابع غنی انرژی و نیروی متخصص، در صورت سرمایه گذاری مناسب برای اکتشاف، استخراج و فرآوری، این بخش می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره ایفا کند.

وی افزود: معتقدیم بخش معدن و صنایع معدنی، از بخش های موثر برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است و از همین رو، گزارشی را در مورد نقش این بخش در تحقق اقتصاد مقاومتی تهیه کرده و در اختیار آقای جهانگیری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی قرار دادیم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز با ارسال این گزارش به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی، قرار است در نخستین جلسه این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

کرباسیان با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اکتشافات مناسبی در معدن سنگان انجام شده است، اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت اکتشافات صورت گرفته، این معدن یک میلیارد و 200 میلیون تن ذخایر سنگ آهن دارد و پیش بینی می شود با اکتشافات جدید، این میزان ذخیره افزایش قابل توجهی پیدا کند.

وی ادامه داد: در معدن سنگان، طرح های جدید تولید کنسانتره و گندله (17 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله) تعریف شده است که با راه اندازی بخشی از آن در سال آینده، در مجموع 7.5 میلیون تن گندله و کنسانتره تولید خواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا