مدیرعامل بانک مسکن خبر داد

کاهش ۱ درصدی نرخ سود وام ۱۶۰ میلیونی/ سود وام ۱۳۹ میلیون تومان شد

کاهش ۱ درصدی نرخ سود وام ۱۶۰ میلیونی/ سود وام ۱۳۹ میلیون تومان شد

مدیرعامل بانک مسکن از کاهش یک درصدی سود وام خرید مسکن خانه اولی‌ها از ۱۴ به ۱۳ درصد خبر داد و گفت: قسط ماهانه وام ۱۶۰ میلیونی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدهاشم بت شکن در نشست خبری با اشاره به این‌که دوره بازپرداخت تسهیلات جدید مسکن خانه اولی‌ها 12 ساله است، اظهار کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی برای واحد مسکونی در قالب مصوبه جدید شورای پول و اعتبار معادل 80 درصد قیمت آن است و محدودیتی برای زوجین به لحاظ تاریخ ازدواج وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ‌اقساط ماهانه این تسهیلات 160 میلیونی در تهران حدود یک میلیون و 900 هزار تومان، در شهرهای بالای 200 هزار نفر یک میلیون و 400 هزار تومان و سایر شهرها 970 هزار تومان است.

وی با بیان این‌که متقاضیان باید حداقل 18 سال سن و درآمد مستقلی داشته باشند گفت: واجدان شرایط برای دریافت وام جدید باید از تسهیلات بانک مسکن برای خرید یا ساخت ملک استفاده نکرده باشند.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به این‌که با این وام 10 میلیون تومان هم وام تعمیر پرداخت می‌شود، افزود: زوجین همچنین بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار می‌توانند برای بهره‌مندی از وام‌های جدید از طریق حساب ممتاز (اوراق حق تقدم مسکن با سود 17.5 درصدی) استفاده کنند.

بت‌شکن شرط استفاده از تسهیلات جدید مسکن را ازدواج زوجین از اول فروردین 1385 به بعد اعلام و تصریح کرد: مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار از فردا قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش تسنیم با توجه به اظهارات مدیرعامل بانک مسکن میزان سود تسهیلات 160 میلیون تومانی مسکن از حدود 170 میلیون تومان به حدود 140 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا