تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان پیگیری می شود

تعطیلی کارخانه ذوب آهن ملکان پیگیری می شود

فولاد نیوز: فرماندار ملکان گفت: تعطیلی بزرگترین کارخانه ذوب آهن شمالغرب کشور در ملکان که باعث بیکاری تعدادی شده در دست پیگیری است.

به گزارش«فولاد نیوز»، جهانگیر اسکندرزاده دو مشکل عمده تغییر کاربری و زمین های معوض را باعث تعطیلی شرکت صنایع ذوب آهن ملکان ذکر کرد و گفت: این کارخانه از سه قسمت ذوب ، احیاء و نورد تشکیل شده که قسمت نورد آن 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: تلاش های زیادی برای حل مشکل این کارخانه انجام گرفته و آنچه مهم است تلاش بخش خصوصی و دریافت وام تصویب شده است که باید از طرف مدیریت شرکت انجام گیرد.
فرماندار ملکان همچنین از مکاتبه و پیگیری این موضوع توسط بنیاد برکت خبر داد و گفت: در آینده نزدیک مسوولان این بنیاد به این شهرستان سفر خواهند کرد و از نزدیک مشکلات این واحد تولیدی را بررسی و برای حل آن چاره اندیشی می کنند.
این کارخانه تنها واحد احداثی بخش خصوصی در شمالغرب کشور است که عملیات اجرایی آن در سال 85 شروع و بدلیل پاره ای مشکلات تعطیل شده بود تا اینکه دوباره عملیات احداث آن از سرگرفته شد ولی همزمان با شروع سال 94 دوباره عملیات احداث آن متوقف و باعث بیکاری 80 کارگر و کارمند شده است.
فاز اول این واحد تولیدی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در زمینی به مساحت 10 هکتار احداث شده که در صورت رفع مشکل تعطیلی در بازده زمانی 9 ماهه ، سالیانه 350 هزار تن میلگرد ساختمانی نمره 8 در این کارخانه تولید و زمینه اشتغال حداقل 180 نفر در دو شیفت فراهم خواهد شد.
در فاز دوم این کارخانه نیز که شامل تولید ذوب احیا است زمینه اشتغال مستقیم یکهزار و 200 نفر و غیر مستقیم شش هزار نفر نیز فراهم می شود.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در 155کیومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا