بازدید خبرنگاران رسانه‌های خارجی از چادرملو+جزئیات

بازدید خبرنگاران رسانه‌های خارجی از چادرملو+جزئیات

گروه معادن >سنگ آهن - جمعی از خبرنگاران و نمایندگان دفاتر خبری رسانه‌های خارجی فعال در ایران روز شنبه از مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در اردکان یزد بازدید کردند.

به گزاش ماین نیوز، در این سفر یک روزه نمایندگان رسانه های گروهی فرانسه، اسپانیا، چین و عمان از بخش های مختلف مجتمع چادرملو از جمله معدن و خطوط فراوری سنگ آهن و تولید کنسانتره و قسمت های جانبی آن نظیر سنگ شکن، انباشت و برداشت، سیستم انتقال و تصفیه آب و واحد خدمات پزشکی و اورژانس دیدن کردند.

همچنین آنها از مجتمع فرهنگی و ورزشی شامل مجموعه سوارکاری با 11 اسب اصیل ایرانی و عرب، استخر و سونا، زمین فوتبال، سالن والیبال و بسکتبال، سالن های بدنسازی و بیلیارد، فروشگاه تعاونی و مجموعه مهمانسراها و رستوران بازدید کردند.

این گروه سپس به مجتمع گندله سازی اردکان در فاصله 200 کیلومتری معدن چادرملو رفتند و از نزدیک با مراحل مختلف تولید گندله و شمش فولاد که در حقیقت ادامه خط تولید آهن و فولاد است آشنا شدند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در جریان این بازدید طی نشستی با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ گفت.

محمود نوریان با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری شرکت چادرملو و آغاز بکار فعالیت های معدن و صنایع مرتبط به در استان یزد گفت: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرده و هم اکنون با 17 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه یکی از بزرگترین شرکت های فعال در بازار بورس اوراق بهادر تهران با نماد (کچاد) است.

وی گفت: در مجتمع معدنی سنگ آهن چادرملو با 5 خط تولید، سالانه 10.5 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن با عیار (Fe) حداقل 67.5 درصد و حدود یک تا 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه بندی با متوسط عیار (55.3 Fe) درصد تولید می شود.

بخشی از کنسانتره تولید شده در این خطوط به مجتمع گندله سازی همین شرکت در شهرستان اردکان یزد و بخشی دیگر هم به کارخانجات بزرگ فولاد کشور از جمله مبارکه و خوزستان تحویل می شود.

مدیرعامل چادرملو افزود: این شرکت سنگ آهن دانه بندی را بدلیل عدم نیاز کارخانه‌های داخلی برای صادرات عرضه می کند تا از محل درآمد ارزی آن، هزینه های تهیه تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز در معدن و اجرای طرح های توسعه را را تامین کند.

وی گفت: بخشی از سرمایه گذاری ها در جهت تکمیل زنجیره تولید انجام شده است بطوریکه هم اکنون واحد تولید آهن اسفنجی، واحد تولید شمش فولاد در مجتمع اردکان و یک واحد نورد در شهرستان ابرکوه در حال ساخت و اتمام است که به زودی بهره برداری از آنها آغاز و چرخه تولید فولاد در شرکت چادرملو تکمیل می شود.

نوریان همچنین یکی از برنامه های آتی این شرکت را بهره برداری از پهنه جدید معدنی D19 در مجاورت معدن چادرملو عنوان و اظهار امیدواری کرد با طی شدن آخرین مرحله مقدماتی و دریافت مجوز از طرف سازمان محیط زیست، عملیات اکتشاف در این معدن نیز هرچه زودتر آغاز شود.

رونگ جو از استادان، پژوهشگران و نویسندگان مطبوعات چین به نمایندگی از طرف میهمانان با جذاب توصیف کردن این بازدید گفت: تصور نمی کردم ایران در زمینه برداشت و تولید سنگ آهن و فرآوری آن تا این حد رشد کرده باشد. به نظر من ایران در این زمینه از بسیاری کشورهای منطقه جلوتر است.

وی فراهم کردن امکانات رفاهی و فرهنگی و ورزشی برای کارکنان را بسیار ستود و این اقدام را در حد استانداردهای خدمات رسانی در سطح کشورهای توسعه یافته صنعتی عنوان کرد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا