دسترسی طرح های معدنی به دانش فنی و سرمایه لازم

دسترسی طرح های معدنی به دانش فنی و سرمایه لازم

فولاد نیوز: مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) گفت: تاثیر توافق هسته ای در طرح های توسعه ای شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ملموس تر است.

به گزارش«فولاد نیوز»، وجیه اله جعفری در دومین نشست عمومی با کارکنان شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تاثیر توافق هسته ای از اوایل سال آینده قابل مشاهده خواهد بود و در شرایط فعلی نباید انتظار تغییر ناگهانی در اقتصاد کشور و بهبود شرایط داشت.
وی ادامه داد: طی سال های اخیر، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی با مشکلات بسیاری در جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح ها مواجه بوده که امیدواریم در آینده نزدیک این مشکلات مرتفع شود و تاثیر مثبت نتایج توافقات را در صنایع معدنی کشور شاهد باشیم.
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه با وجود شرایط سخت و کاهش نرخ سنگ آهن در کشور، این شرکت عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد، تصریح کرد: در بسیاری از شاخص ها به ویژه در بخش تولید و اکتشاف، رشد چشمگیری حاصل شد و حتی رکورد جدیدی در بخش حفاری پس از سال ها به ثبت رسید.
وی افزود: از دیگر اقدامات مهم اخیر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، راه اندازی دوباره سه واحد «پتاس خور و بیابانک» و «آنتیموان سفیدابه» و «واحد کک سازی و پالایش قطران زرند» بود و در مجتمع پتاس خور و بیابانک سال ها محصول تولید نمی شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، کارخانه دوباره راه اندازی و محصول تولید شد.
جعفری همچنین موضوع استحصال شورابه ها را به عنوان یکی از بخش های دارای ظرفیت کشور برشمرد و گفت: گام های جدی برای بهره برداری از شورابه ها برداشته شده و امیدواریم با توافقات بین المللی به عمل آمده، حجم سرمایه گذاری خارجی و انتقال دانش فنی از کشورهای پیشرفته در این بخش افزایش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا