در مجمع عمومی فولاد مبارکه تصویب شد پرداخت 22 هزار و 500 میلیارد ریال سود نقدی

در مجمع عمومی فولاد مبارکه تصویب شد پرداخت 22 هزار و 500 میلیارد ریال سود نقدی

فولاد نیوز: پرداخت 22 هزار و 500 میلیارد ریال سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش«فولاد نیوز»، شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز شنبه اعلام کرد: بر این اساس به ازای هر سهم 450 ریال سود نقدی تخصیص یافت.
مدیر عامل شرکت فولادمبارکه اصفهان در این مجمع گفت: این شرکت در سالی که گذشت توانست با اتخاذ استراتژیهای ترکیبی از جمله تولید محصولات کیفی، تمرکز بر صادرات، مدیریت مؤثر هزینه ها، انجام پروژه های بهبود و با بهره برداری چند طرح توسعه عظیم، جایگاه خود را در عرصه جهانی و داخلی حفظ کند.
بهرام سبحانی از مهمترین دستاوردهای سال 1393 را حفظ سهم تولید محصولات فولادی در بازار داخلی، افزایش چهار درصدی میزان تولید فولاد خام، افزایش 11 درصدی مبلغ فروش شرکت نسبت به برنامه و 4.9 درصدی نسبت به سال قبل، افزایش 42 درصدی تولید محصولات کیفی و ویژه، صادرات حدود یک میلیون و 475 هزار تن فولاد با افزایش 45 درصدی نسبت به سال قبل آن عنوان کرد.
کسب رکوردهای متوالی در کلیه خطوط تولید و حمل محصولات، افزایش یک درصدی تولید گندله، 9 درصدی تولید آهن اسفنجی، دو درصدی تختال، سه درصدی کلاف گرم و هفت درصدی کلاف سرد نسبت به سال 92 از دیگر دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه در سال 93 بود که سبحانی به آن اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: کاهش مصرف انرژی در کوره های قوس به میزان 600 کیلو وات ساعت بر تن مذاب، کاهش مصرف آب، حمل بیش از 11.2 میلیون تن سنگ آهن و گندله ( افزایش 17 درصدی نسبت به سال قبل) ، افزایش رضایت کارکنان از کیفیت زندگی کاری(QWL) از 63.2 به 69.2 درصد، کاهش ضریب تکرار حوادث از 2.966 به 1.191 و کاهش ضریب شدت حوادث از 0.077 به 0.012 از دیگر توفیقات این شرکت بود.
سبحانی سال 93 را یکی از پرافتخارترین سالهای شرکت خواند و افزود: کسب عنوان سازمان سرآمد سال، تندیس زرین تعالی سازمانی با بالاترین امتیاز، عنوان برترین شرکت دانشی کشور و راهیابی به جایزه مدیریت دانش (MAKE) آسیا از سال 90 تا93، کسب عنوان برتر بهره وری در گروه صنایع معدنی ایمیدرو برای اولین بار، تندیس سیمین چهارستاره تعالی آموزش برای اولین بار در ایران از افتخارات این شرکت در سال گذشته است.
وی عنوان سازمان برگزیده کشور درتحقیق، توسعه و فناوری برای اولین بار، تندیس نقره ای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای اولین بار، کسب رتبه اول در گروه فلزات اساسی در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایرانی و دریافت گواهینامه CE MARKING را از دیگر افتخارات این شرکت خواند.
وی با بیان اینکه تولید فولاد خام در سال 2014 به یک میلیارد و 637 میلیون تن رسید تصریح کرد: در این میان ایران با تولید 14.3 میلیون تن حدود یک درصد تولید فولاد خام جهان را در اختیار گرفت.
وی ادامه داد: گروه شرکتهای فولادمبارکه شامل فولادمبارکه ، فولاد سبا و فولادهرمزگان با تولید هفت میلیون و 424 هزار تن سهم 50.1 درصدی را در بین تولیدکنندگان فولاد به خود اختصاص داده است.
سبحانی درباره فـروش صـادراتی محصولات فولادمبارکه نیز گفت: بازار جـهانی فولاد در سال 1393 با توجه به کاهش رکود در اروپا، افزایش نرخ یورو و کاهش تنش های سیاسی و اقتصادی در کشورهای خاورمیانه از شرایط بهتری نسبت به سالهای قبل برخوردار و رشد تقاضا در این بازارها مشهود بود.
مدیر عامل فولاد مبارکه اضافه کرد: اما محدودیتهای بین المللی در زمینه سیاست ها و سیستم های مالی و بانکی و حمل ونقل و کشتیرانی همچنان بعنوان یک عامل محدودکننده برای فولادمبارکه به حساب می آید .
وی تاکید کرد: با وجود محدودیت های یاد شده، صادرات محصولات شرکت با رشد 45 درصدی در سال 93 همراه بود و میزان فروش محصولات شرکت با افزایش 2.6 درصدی مواجه شد بطوریکه از پنج میلیون و 740 هزار تن در سال 1392 به پنج میلیون و 887 هزار تن در سال 1393 افزایش یافت.
وی این رشد را از لحاظ نرخ ریالی معادل 4.9 درصدی اعلام کرد.
سبحانی با بیان اینکه سود نقدی حاصل از سرمایه گذاریهای بلند مدت در سهام شرکت های بورسی در سال 1393 نسبت به سال ماقبل آن هشت درصد رشد داشته است گفت: درآمد حاصل از سرمایه گذاریهای بلند مدت در سال 1393 توانست تأثیر مثبت 77 ریالی بر سود هر سم ( EPS) شرکت فولاد مبارکه اصفهان بگذارد.
سبحانی افزایش ارزش بازار سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی را تأثیرگذار خواند و افزود: بهای تمام شده سرمایه گذاریها در سهام شرکتهای بورسی در پایان سال 1393 نسبت به سال ما قبل از آن 35درصد رشد بهمراه داشت.
وی دلیل اصلی آن را افزایش سرمایه شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری توکا فولاد و خرید حدود 16درصد از سهام شرکت فولاد امیرکبیر کاشان عنوان کرد.
بنا بر این گزارش در این مجمع از 475 ریال سود محقق شده به ازای هر سهم در سال 93، 450 ریال آن میان سهامداران شرکت تقسیم و 25 ریال باقیمانده بعنوان سود انباشته در حسابهای شرکت منظور شد .
با توجه به اینکه شرکت افزایش سرمایه 50 درصدی را در دستور کار خود قرار داده است از این میزان افزایش، 10 درصد از محل سود انباشته و 40 درصد از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران صورت می گیرد و بدین ترتیب 400 ریال از 450 ریال سود تقسیمی به افزایش سرمایه انتقال می یابد و مابقی به میزان هر سهم 50 ریال متعاقباً پرداخت خواهد شد.
فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6میلیون تن ورقهای فولادی بزرگترین تولید کننده فولاد کشور است.
منبع: ایرنا
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا