تصویب نفت ۴۰ دلاری در بودجه ۹۵/ صادرات نفت ۲.۲۵ میلیون بشکه تعیین شد

تصویب نفت ۴۰ دلاری در بودجه ۹۵/ صادرات نفت ۲.۲۵ میلیون بشکه تعیین شد

اقتصاد > انرژی - تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت در نشست این کمیسیون پیشنهاد دولت برای درآمد نفتی سال ۹۵ بر اساس نفت ۴۰ دلاری تصویب شد و همچنین میزان صادرات نفت ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه تعیین شد.

محمد رضا پورابراهیمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که به موضوع بودجه 95 اختصاص داشت گفت: تمام تلاشمان را برای نهایی کردن کار بررسی لایحه بودجه تا پایان اسفند انجام می دهیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص سهم نفت در بودجه 95 افزود : طی سالهای اخیر به علت اینکه مجموعه منابع از بخش نفت در بودجه های سنواتی هم به واسطه کاهش میزان فروش آن و هم به واسطه تغییرات در قیمت نفت در سال جاری کاهش یافته اکنون سهم نفت به کمترین میزان خود در بودجه رسیده است .

وی گفت : امروز عدد 68 هزار و 500 میلیارد ریال را از محل فروش نفت با عدد 40 دلار که پیشنهاد دولت بود عینا تصویب کردیم که براساس این ارقام این میزان کمترین عدد در بین بودجه های سنواتی سهم نفت را در منابع عمومی کشور به خود اختصاص داده است .

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه البته ما میزان افزایش صدور نفت را برای سال آینده دو میلیون و 250 هزار بشکه بر اساس توافق انجام دادیم احتمال اینکه سهم نفت در بودجه افزایش یابد وجود دارد که باید برای آن تمهیدات لازم انجام شود .

وی گفت : بر اساس ضوابط و مقررات دولت باید لایحه بودجه را در 15 آذرماه هر سال ارائه کند که در طول دو سال گذشته این اتفاق به موقع افتاده بود و البته طبق همان زمان بندی نیز مجلس بودجه را تصویب کرده اما امسال حدود 45 روز تاخیر لایحه بودجه توسط دولت بود که البته علت آن را موضوعات هسته ای و برجام اعلام کردند .

پور ابراهیمی با بیان اینکه این موضوع را در کمیسیون تلفیق هم گفته ایم که تفاوت خاصی را قبل از توافق و بعد از آن در لایحه نمی بینیم و اساسا شاکله بودجه ما با سال قبل هیچ تفاوتی ندارد و فقط تاخیر در میزان فروش نفت بوده که قبلا یک میلیون و 100 هزار بشکه در روز مبنا قرار می گرفت الان به دو میلیون و 250 هزار بشکه رسیده ایم که این می توانست بودجه دو سقفی دیده شود .

وی گفت : از این رو تاخیر در ارائه لایحه بودجه از نظر مجلس امری منطقی نبود و این تاخیر 45 روزه باعث شد که زمانبندی را از مجلس بگیرد و همانطور که صحبت شده نمی تواند تصویب بودجه تا پایان امسال انجام شود .

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه همه تلاش را برای نهایی کردن لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تا پایان اسفند انجام می دهیم افزود: با این وصف دولت برای پرداخت های سال جدید باید از مجلس مجوز داشته باشد .

وی گفت : از نظر مجلس مر قانون اساس تصمیمات ماست و ما بر اساس ضوابط قانونی منتظر می مانیم که دولت لایحه چند دوازدهم را ارائه کند .

پور ابراهیمی با بیان اینکه با کمترین تغییرات و یا به عبارتی با هیچ تغییری درآمد نفتی پیشنهادی دولت را مصوب کردیم گفت : این همکاری از طرف مجلس نشان از اهتمام در رویکرد مشترک دارد لذا دولت لجاجت نکند و براساس ضوابط و مقررات خود را دچار مشکل نکند زیرا هر یک ریالی که از ابتدای سال آینده بخواهد بدون مجوز پرداخت کند البته به جز منابع باقیمانده از سال 94 دخل و تصرف در اموال عمومی محسوب می شود .

وی در واکنش به سخنان آقای نوبخت در خصوص بازنشسته ها گفت : صحبت های وی کم لطفی در حق مجلس است و ما اصلا قبول نداریم و بازنشستگان و همگان بدانند که تاخیر لایحه بودجه باعث شد مجلس نتواند به موقع بررسی کند .

پورابراهیمی در خصوص برنامه ششم توسعه نیز گفت : بر اساس ضوابط و مقررات قاعدتا باید پایان امسال تصویب برنامه ششم در دستور کار می گرفت اما علت تاخیر برنامه ششم از طرف دولت را نمی دانیم زیرا این بنرامه باید در تابستان نهایی می شد .

وی گفت : دولت نه تنها برنامه ششم را به موقع ارائه نکرد بلکه چیزی را هم که ارائه کرده احکام مورد نیازی بود که برنامه ششم توسط دولت نگاشته شود که این به نظر ما نوعی بدعت در تدوین برنامه های توسعه ای بوده است .

وی همچنین گفت : یکی از اشکالات اساسی به بودجه 95 این است که احکام بالادستی آن بر آن وارد نیست.
22539

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا