آغاز بکار دوباره کارخانه ذوب آهن اردبیل به زودی

آغاز بکار دوباره کارخانه ذوب آهن اردبیل به زودی

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از آغاز بکار دوباره کارخانه ذوب آهن اردبیل خبر داد.

به گزارش ماین نیوز، حسین منوری گفت: این کارخانه از اواخر خرداد سال گذشته به دلیل کمبود نقدینگی، عدم امکان تهیه شمش آهن، عدم وجود سفارش تولید از سوی تاجران و اختلاف بین سهامداران تعطیل شده بود.

وی بیان کرد: این کارخانه از اول دی سال جاری با تلاش کمیسیون کارگری شورای تامین و به ویژه پیگیری های استاندار و دادستان اردبیل به شرکت فولاد خزر اجاره داده شده و فعالیت این کارخانه شروع شد.

وی اضافه کرد: همزمان با تعطیلی این کارخانه 250 کارگر در این کارخانه مشغول بکار بوده اند که هم اکنون این کارخانه عیدی سال های 92 و 93 و بالغ بر 18 ماه حقوق معوقه را به این کارگران بدهکار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل خاطرنشان کرد: از آغاز فعالیت مجدد این کارخانه توسط کارفرمای مستاجر حقوق و مزایای 203 کارگر این مجموعه که به صورت سه نوبته کار می کنند ، پرداخت شده ولی حقوق معوقه 18 ماه تعطیلی کارخانه باقی است.

منوری بیان کرد: با حل و فصل مشکل تعطیلی ، خرابی دستگاه ها و ماشین آلات این کارخانه رفع شده و با ورود شمش آهن به کارخانه در حال حاضر نه تنها میلگرد استاندارد قبلی تولید شده، بلکه اندازه های بزرگ میلگرد نیز در این کارخانه تولید می شود.

وی افزود: همزمان با تعطیلی کارخانه 45 نفر از کارگران برابر رای مراجعه قانونی اخراج شده بودند که با اخراج آنها موافقت نشده و در حال حاضر نیز از بابت طلب 33 نفر از این کارگران یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت شده و بقیه مطالبات در دست پیگیری است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا