صادرات نفت ایران ۱.۵ میلیون بشکه در روز شد

صادرات نفت ایران ۱.۵ میلیون بشکه در روز شد

انتظار می رود ایران صادرات نفت خود را به لطف افزایش فروش به اروپا از ۱.۵ میلیون بشکه در ماه فوریه به حدود ۱.۶۵ میلیون بشکه در روز در ماه مارس برساند.

 

به نقل از رویترز، دو منبع صنعتی گفتند، انتظار می رود ایران صادرات نفت خود را به لطف افزایش فروش به اروپا از 1.5 میلیون بشکه در ماه فوریه به حدود 1.65 میلیون بشکه در ماه مارس برساند.
این منابع که با صادرات نفت ایران آشنا هستند گفتند، انتظار می رود شرکت ملی نفت ایران که شرایط قراردادهای منعقده با توتال فرانسه و کپسای اسپانیا را نهایی کرده، در ماه جاری میلادی حدود 250 تا 300 هزار بشکه نفت به اروپا صادر کند.
یکی از این منابع افزود، شرکت توتال فرانسه قرارداد خرید روزانه 200 هزار بشکه نفت از ایران را منعقد کرده و رقم قرارداد شرکت کپسا هم حدود 35 هزار بشکه در روز است. وی اضافه کرد، انتظار می رود توتال در ماه مارس حداقل 5 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کند. منابع تجاری گفتند، لیتاسکو، بازوی تجاری شرکت لوک اویل روسیه، کپسا و توتال اولین مشتریان اروپایی نفت ایران بعد از لغو تحریم ها شده و در ماه فوریه محموله هایی آزمایشی را از ایران دریافت کرده اند.
هلنیک پترولیوم، بزرگترین پالایشگاه نفت یونان گفته که اولین محموله نفت ایران را در پایان ماه مارس دریافت خواهد کرد. تهران در تلاش است تا بعد از لغو تحریم ها سهم از دست رفته خود از بازار نفت جهان و از جمله بازار اروپا را پس بگیرد. یک مقام ارشد شرکت ملی نفت ایران گفته، صادرات نفت کشور در ماه فوریه با 500 هزار بشکه افزایش به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.
تحریم های غرب صادرات نفت ایران را از 2.5 میلیون بشکه قبل از سال 2011 به حدود یک میلیون بشکه در سال های اخیر رسانده بود.
تهران گفته، به صورت فوری صادرات نفت خود را به میزان 500 هزار بشکه افزایش خواهد داد و در طی یک سال 500 هزار بشکه دیگر به تولید روزانه خود خواهد افزود و در نهایت تولید خود را به حدود 4 میلیون بشکه یعنی رقم پیش از تحریم ها خواهد رساند.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا