نعمت زاده خبر داد: راه‌اندازی واحد بزرگ تولید فولاد در کردستان

نعمت زاده خبر داد: راه‌اندازی واحد بزرگ تولید فولاد در کردستان

فولاد نیوز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یک واحد بزرگ تولید فولاد به ظرفیت 1.5 میلیون تن در کردستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش«فولاد نیوز»، محمدرضا نعمت‌زاده در جریان بازدید از معدن طلای ساریگونی قروه که در ادامه برنامه‌های سفر ریاست جمهوری و همراهان به استان کردستان انجام شد، اظهار داشت: برنامه‌های خوبی برای استان کردستان داریم.
وی با اشاره به اینکه استان کردستان استانی رو به رفع محرومیت است، خاطرنشان کرد: این استان یک استان مرزی است که محرومیتی تاریخی دارد و ما هرچه کار بکنیم باز استحقاق بیشتری دارد و به همین دلیل است که در همین سفر هم داریم از نقاط مختلف استان و معادن و صنایع بازدید می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاری برای تولید فولاد در این استان انجام گیرد، افزود: دیروز با با یک شرکت مقدمات سرمایه‌گذاری در همین زمینه با مشارکت 20 درصد سهم دولت و 80 درصد بخش خصوصی انجام شد که این واحد صنعتی در یکی از مناطق معدنی استان احداث می‌شود که محل آن در دست مطالعه است.
نعمت‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا این واحد تولیدی به عنوان احیای کارخانه راکد ذوب‌آهن کردستان خواهد بود، افزود: خیر، این به منزله احیای کارخانه ذوب‌آهن نیست، بلکه این واحد نیز به عنوان واحدی کوچک می‌تواند احیا شود و به عنوان اشل کوچکی مشغول به کار شود.
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر لزوم جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی و به ویژه سنگ مرمر در این استان، گفت: قروه از مناطق معروف در زمینه سنگ مرمر است و وزارتخانه از سرمایه‌گذارانی که بخواهند سنگ را به محصول نهایی تبدیل کنند با هدف صادرات حمایت می‌کند و قرارگیری این تولید در ظرفیت خوب صادرات از اهداف خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قطعا در سال‌های آینده جلو صدور سنگ خام را خواهیم گرفت ولی مستلزم این امر انجام سرمایه‌گذاری است و ما از سرمایه‌گذاران بومی شهرستان و استان دعوت می‌کنیم تا در این راستا سرمایه‌گذاری کنند.
نعمت‌زاده مشوق‌های سرمایه‌گذاری در این راستا را براساس قوانین جاری کشور و قوانین حاکم بر مناطق کمتر توسعه یافته دانست که حداقل تا 10 سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و تصریح کرد: در همین زمینه اولویت پرداخت تسهیلات بانکی نیز مشمول این سرمایه‌گذاران خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا