پاسخ به منتقدان ایجاد زنجیره فولاد در کردستان

پاسخ به منتقدان ایجاد زنجیره فولاد در کردستان

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خطاب به منتقدان ایجاد زنجیره فولاد در این استان گفت: برای بکر ماندن محیط زیست و همزمان با رفع یا کاهش بیکاری، باید بر روی چه صنعتی سرمایه گذاری شود.

به گزارش ماین نیوز، محمد دره وزمی، پیرامون نظر برخی کارشناسان درباره آلودگی های زیست محیطی ایجاد زنجیره فولاد در استان کردستان مطالبی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه نظرات آنها را به طور کامل رد نمی کنیم، اظهار کرد: اما هر فعالیت توسعه ای و احداث هر کارخانه بر محیط اثرگذار خواهد بود و باید اثرات این واحدها را کنترل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه فولاد، امروزه یک صنعت در دنیا است، این پرسش را از کارشناسان منتقد مطرح کرد که برای بکر ماندن محیط زیست استان و همزمان رفع یا کاهش بیکاری، باید بر روی چه صنعتی سرمایه گذاری شود.

دره وزمی، خواستار ارائه راهکار از سوی این کارشناسان در این راستا شد و در عین حال افزود: هر صنعتی می تواند آلوده و یا پاک باشد و باید از فنآوری های روز دنیا که با محیط سازوگار هستند استفاده کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با یادآوری فعالیت کارخانه ذوب آهن استان کردستان به سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی آن طی 8 سال برای تنها بخش کوره آن اشاره کرد و گفت: همین یک مورد، موجب آموزش صنعتی برای 300 تا 400 نفر شد و اگر می خواهیم استانی صنعتی داشته باشیم، جوانان ما باید این قبیل آموزش ها را یاد بگیرند و صنعت فولاد و صنایع مادر بهترین راهکار برای این قضیه است.

وی با گلایه از برخی اظهارنظرها که صنعت را موجب مصرف فراوان آب می دانند، گفت: استفاده کنونی از آب اقتصادی نیست و 93 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است.

دره وزمی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی هم برای تأمین قوت مردم لازم است، افزود: به ازای هر لیتر بر ثانیه مصرف آب در صنایع بزرگ 15 نفر و در صنایع کوچک و متوسط 50 نفر و در معادن می توان برای 9 نفر اشتغالزایی کرد.

این مسئول، این آمار را در بخش کشاورزی به ازای هر لیتر بر ثانیه مصرف آب 0.7 نفر عنوان کرد و افزود: اعتقاد ما بر تعطیلی بخش کشاورزی نیست اما باید بخش صنعت را هم دریابیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطر نشان کرد: هر اندازه صنایع بزرگ را به شرط توجیه اقتصادی مورد توجه قرار بدهیم موجب ایجاد توسعه پایدار خواهد شد و البته باز هم تأکید می کنم صنعت باید سازگار با محیط زیست باشد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا