معاون حقوقی رئیس جمهوری: لایحه جامع زمین موجب توقف زمین خواری می شود

معاون حقوقی رئیس جمهوری: لایحه جامع زمین موجب توقف زمین خواری می شود

تهران- ایرنا- معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه لایحه جامع زمین بزودی تدوین می شود، تاکید کرد که تدوین آن، موجب توقف زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، الهام امین زاده عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی افزود: تدوین لایحه جامع زمین کمک خواهد کرد تملک زمین ها، تغییر کاربری و به طور کلی زمینخواری متوقف شده و این امور تحت نظارت دقیق قرار گیرد.
وی تدوین لایحه مزبور را نیازمند همکاری همه نهادها و سازمان های ذیربط دانست و گفت: شفاف سازی و جلوگیری از فساد از دیگر فواید این لایحه محسوب می شود.
به گفته امین زاده، چهار هزار و 700 فقره پرونده حل اختلاف اموال و زمین های دولتی در دست رسیدگی قرار دارد.
معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: هزاران میلیارد ریال اموال دولتی در ارتباط با اراضی وساختمان تاکنون شناسایی شده و میزان قابل توجهی از اموال دولتی نیز به خزانه دولت باز خواهد گشت.
مراسم رونمایی از سامانه جامع اطلاعات اموال دستگاه های اجرایی کشور با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا