وعده روحانی به لاریجانی برای ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه/ بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس دهم موکول شد

وعده روحانی به لاریجانی برای ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه/ بررسی برنامه ششم توسعه به مجلس دهم موکول شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه می گوید تا پایان اسفند کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق به پایان برسد و بعد از تعطیلات نوروز کار بررسی بودجه در صحن مجلس آغاز شود.

به گزارش نامه نیوز، اعضای کمیسیون تلفیق بودجه سال 95 کل کشور از دو روز قبل کار بررسی لایحه بودجه را آغاز و هم اکنون بررسی بخش درآمدهای مالیاتی را در دستور کار خود دارند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که کمتر از 20 روز تا پایان سال باقی مانده است و تصویب لایحه بودجه پیش از پایان سال غیر ممکن است و بر همین اساس نمایندگان مجلس بر ارائه لایحه دو دوازدهم بودجه به مجلس تاکید دارند.

در همین رابطه محمدرضا پور ابراهیمی سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 در گفت وگو با نامه نیوز گفت: پیش بینی ما این است که تا پایان اسفند کار بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق به پایان برسد و بعد از تعطیلات نوروز کار بررسی بودجه در صحن مجلس آغاز شود.

وی اظهار کرد: همچنین بررسی بودجه پس از کمیسیون تلفیق در حدود 3 هفته زمان می برد و پیش بینی می شود در نیمه های اردیبهشت بودجه بعد از تایید شورای نگهبان برای اجرا از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ خواهد شد.

پور ابراهیمی بیان کرد: رئیس جمهور به رئیس مجلس این قول را داده است که تا چند روز آینده لایحه دو دوازدهم بودجه برای دخل و خرج در ماه های فروردین و اردیبهشت 95 را به مجلس ارائه دهد که در این صورت دولت برای پرداخت هایش در دو ماه نخست سال آینده مشکلی ندارد.

وی ادامه داد: دولت می تواند از خرداد ماه بر اساس قانون بودجه 95 در دخل و خرج هایش عمل کند.

پور ابراهیمی همچنین در رابطه با بررسی برنامه ششم توسعه گفت: کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه با این شرایط منحل خواهد شد و کمیسیون تلفیق برنامه ششم باید در مجلس دهم و از بین نمایندگانی که به این مجلس راه یافته اند انتخاب شوند.

وی گفت: کار بررسی برنامه ششم به تیر ماه و مرداد ماه کشیده خواهد شد و امکان بررسی آن در این مجلس تحت هیچ شرایطی نخواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا