کارگران بازنشسته فولاد در شرایط دشوار معیشتی بسر می برند

کارگران بازنشسته فولاد در شرایط دشوار معیشتی بسر می برند

فولاد نیوز: کارگران بازنشسته صندوق فولاد یک تا دو ماه است نتوانسته اند دستمزدی دریافت کنند و به همین علت در شرایط دشوار معیشتی قرار دارند.

به گزارش«فولاد نیوز»، طی روزهای گذشته تماس های مکرری از سوی کارگران بازنشسته صندوق فولاد با خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت سخت معیشت به دلیل عدم دریافت دستمزد گرفته شده است.
مشکلات این کارگران همه حکایت از سختی معیشت به دلیل دستمزدهای عقب افتاده دارد. کارگران بازنشسته صندوق فولاد که نظیر بسیاری دیگر از کارگران درآمدی غیر از حقوق ماهانه ندارند بنابراین نگرفتن حقوق برای آنها به مثابه تنگدستی و فقر محسوب می شود و هرماه که نتوانند دستمزدی دریافت کنند با شرایط دشواری در خانواده های خود مواجه می شوند.
نادر نجفی یکی از کارگران بازنشسته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: بسیاری از بازنشستگان فاقد مسکن هستند و ماهانه باید اجاره بپردازند، بنابر این نگرفتن حقوق آنها را در شرایط بسیار دشواری قرار داده است.
وی تعداد کارگران بازنشسته صندوق فولاد را 85 هزار نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد کارگران به همراه خانواده هایشان حدود 500 هزار نفر می شوند.
وی افزود: بسیاری از کارگران بازنشسته با صورتی پنهان به دلیل تنگدستی در خیابانها گدایی می کنند زیرا پس از سالها کار دشوار در معادن و یا در کنار کوره های فولاد دیگر توان کار کردن ندارند.
محمدعلی احمدزاده رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،در خصوص معوقات کارگران بازنشسته گفت: معوقات خرداد ماه برای 75 درصد از کارگران بازنشسته پرداخت شده بود و فقط حدود 25 درصد از بازنشستگان حقوق خرداد ماه را دریافت نکرده بودند که تا پایان هفته جاری مطالبات آنها پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: در کل معوقات کارگران بازنشسته صندوق فولاد یک ماه است زیرا ماه خرداد را تا حدود 75 درصد پرداخت کرده ایم.
وی با بیان آنکه در صورتی که منابع مالی تامین شود، معوقه تیرماه را هم بزودی پرداخت می کنیم، گفت: مسئولان حوزه کار سخت در تلاش هستند که تامین منابع کنند تا کارگران صندوق با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.
تردیدی نیست که دولت برخاسته از رای مردم علیرغم شرایط دشواری که به دنبال هشت سال سوءمدیریت دولت های قبلی که برایش بجا مانده باید همواره گروههای اجتماعی محروم را در اولویت قرار دهد زیرا این اقشار به سختی آسیب پذیرند و نارضایتی آنان به نفع هیچکس نیست.
منبع: ایرنا
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا