آغاز به کار مجدد کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل

آغاز به کار مجدد کارخانه ذوب‌ آهن اردبیل
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از آغاز به کار مجدد کارخانه تعطیل شده ذوب‌آهن اردبیل خبر داد.


حسین منوری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این واحد تولیدی از سال ۸۰ در استان آغاز به کار کرده و در سه شیفت فعالیت داشت، افزود: با این وجود بنا به مشکلاتی از خرداد ماه سال ۹۳ تعطیل شد.

وی با اذعان به مشکلات کارگران این واحد تولیدی در طول این مدت دلیل توقف فعالیت کارخانه را کمبود نقدینگی و ناتوانی در تامین ماده اولیه شمش آهن، کاهش سفارش برای محصولات تولیدی و اختلاف بین سرمایه گذاران برشمرد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار ور فاه اجتماعی استان با بیان اینکه در زمان تعطیلی کارخانه ۲۵۰ کارگر مشغول به کار بودند، تصریح کرد: مطالبات کارگران از عیدی سال های ۹۲ و ۹۳ و نزدیک به ۱۸ ماه حقوق پرداخت نشده بود و تنها مبالغی اندک در این مدت پرداخت شده بود.

منوری با اذعان به اخراج ۴۵ کارگر در طول مدت ۲۱ ماهه تعطیلی کارخانه تصریح کرد: کمیسیون کارگری ۱۲ جلسه به منظور بررسی مشکل این واحد تولیدی تشکیل داد و با پیگیری های صورت گرفته کارخانه در اول دی ماه سال جاری به شرکت فولاد خزر اجاره داده شد.

وی افزود: در عین حال با بررسی و حل و فصل برخی مشکلات، رفع خرابی برخی دستگاه ها و ورود مجدد شمش به کارخانه در حال حاضر با ۲۰۳ کارگر در سه شیفت تولید میلگرد از سر گرفته شده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به کیفیت مطلوب تولیدات این واحد تولیدی در خصوص پرداخت مطالبات کارگران نیز متذکر شد: مطالبات برج ۱۰ و ۱۱ پرداخت شده و کارگران مبالغی به صورت علی الحساب دریافت کرده اند.

بررسی مشکلات هشت واحد تولیدی دیگر

وی افزود: در عین حال ۳۳ کارگر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال معادل ۲۷ درصد از آرای صادره مراجع حل اختلاف پرداخت دریافت کرده اند و مابقی نیز در حال پیگیری است.

منوری با اذعان به اینکه هشت واحد تولیدی دیگر نیز مشکل پرداخت حقوق کارگران خود را دارند از بررسی مشکلات این واحد ها و انعکاس آن به مراجع قضایی حل اختلاف خبر داد.

وی اضافه کرد: امسال پنج هزار فقره شکایت به مراجع حل اختلاف استان ارائه شده است و اداره کل بنا به وظیفه ذاتی پیگیری مطالبات کارگران را دنبال می کند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا