مدیر عامل ایمیدرو خبر داد: فولادسازان با مشکل فروش تولیدات و کمبود نقدینگی مواجه اند

مدیر عامل ایمیدرو خبر داد: فولادسازان با مشکل فروش تولیدات و کمبود نقدینگی مواجه اند

فولاد نیوز: رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: تعیین نشدن جایزه برای صادرکنندگان محصولات معدنی، به روند صادرات این محصولات لطمه می زند.

به گزارش«فولاد نیوز»، دکتر مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: صادرات محصول از سوی تولیدکنندگان علاوه بر ارتقای کیفیت آن در فضای رقابتی بین المللی، امتیازات دیگری همچون تامین ارز، تامین مواد اولیه، تامین قطعات و ماشین آلات، افزایش و تکمیل ظرفیت تولید و نیز کاهش قیمت تمام شده را به همراه دارد.
وی ادامه داد: برای افزایش صادرات، باید شرایط و انگیزه لازم برای بنگاه ها فراهم شود تا با تولید محصولات با کیفیت بالا، علاوه بر تامین بازارهای داخلی، در بازارهای بین المللی نیز جایگاه شایسته خود را پیدا کنند.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به مشکلات پیش روی فولاد سازان و ضرورت حمایت از تولید با تعیین تعرفه واقعی تر برای واردات، تصریح کرد: در بخش صنایع معدنی، اکنون به دلیل شرایط رکود حاکم بر بازار داخلی و کاهش رشد اقتصاد جهانی، مشکلاتی در فروش محصولات وجود دارد و تولیدکنندگان این حوزه به ویژه فولادسازان با کمبود شدید نقدینگی مواجه اند که تجدید نظر لازم در میزان تعرفه واردات فولاد برای کاهش این مشکلات ضروری است.
وی افزود: اکنون تعرفه واردات برای شمش فولادی10 درصد، ورق 15 درصد و سایر مقاطع فولادی 20 درصد است که معتقدیم این رقم باید اصلاح شود. این در حالیست که تعرفه تعیین شده برای واردات محصولات فولادی در ترکیه 35 درصد است.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا