خسروتاج:

مسئولان با تبلیغات دروغین برخورد کنند

مسئولان با تبلیغات دروغین برخورد کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه نباید با تصمیمات خلق‌الساعه نظم بازار را برهم زد، گفت: برخورد با تبلیغات دروغین که می‌تواند برای مصرف‌کنندگان ایجاد گمراهی کند از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی خسروتاج در پانزدهمین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که از صبح امروز در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما در حال برگزاری است، گفت: یکی از موضوعات مهم که در زمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مطرح است، بحث کیفیت و قیمت است؛ بدون شک یکی از حقوق قطعی مصرف‌کنندگان موضوع قیمت است و مردم باید فرصت انتخاب داشته باشند و بستری که می‌تواند این فضا را فراهم کند از ضروریاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: پرهیز از اخلال در بازار از موضوعاتی است که باید توجه لازم به آن صورت گیرد، چون زمانی که به دلایل مختلف در بازار اختلالاتی ایجاد شود می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و بخشی از نوسانات قیمت نیز ریشه در این موضوع دارد.

وی با تاکید بر این‌که باید سعی کنیم فضای تجاری کشور از نظم و روانی خاصی برخوردار باشد، تاکید کرد: نباید با یکسری تصمیمات خلق‌الساعه نظم بازار را برهم زد.

خسروتاج توجه به فضای رقابت را از دیگر فاکتورهای مهم در زمینه‌ حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و ادامه داد: اگر فضای رقابت ایجاد شود بیش از 90 درصد بازار را تنظیم می‌کند؛ بنابراین باید زمینه‌های انحصار را شناسایی کنیم و از بین ببریم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایطی که هنوز در فضاهای انحصاری به سر می‌بریم باید به نوعی عمل کنیم که این انحصار شکسته شود و ما نیز با جلساتی که با سازمان حمایت در این زمینه برگزار کردیم، به بررسی موارد مرتبط در این زمینه پرداخته‌ایم.

وی در عین حال بیان کرد: دولت بخشی از وظایف نظارتی خود را می‌تواند واگذار کند و این کار را تشکل‌ها عهده‌دار شوند.

خسروتاج همچنین در بخشی از سخنان خود بر ایجاد بازاری با شرایط مناسب برای عرضه کالاها تاکید و اظهار کرد: به عنوان مثال اگر مصرف‌کننده‌ای بخواهد یخچالی تهیه کند و به مراکزی مثل خیابان شریعتی مراجعه کند با مشکلاتی از جمله جای پارک مواجه می‌شود و به‌طور کلی می‌توان گفت ساختار بازار فعلی پاسخگوی نیازها نیست و باید مراکز عرضه دیگری ایجاد شود تا مردم بتوانند به راحتی کالاهای خود را خریداری کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا