تعطیلی سنگ‌بری های شهرری، لرستان و نیریز

تعطیلی سنگ‌بری های شهرری، لرستان و نیریز

فولاد نیوز: کارخانجات سنگ بری شهرستان ری، لرستان ، نی ریز از امروز تعطیل شدند .

به گزارش «فولاد نیوز»، به دنبال بی توجهی سازمان امور مالیاتی کشور به اعتراض کارخانجات سنگ بری کشور به اخذ ارزش افزوده از این کارخانجات بعد از استان اصفهان از امروز کارخانجات سنگ بری شهرستان ری، لرستان و نی ریز کارخانجات خود را تعطیل کردند که این امر موجب بی کاری 8000 کارگر شاغل در این واحدها شد.
به گزارش خبرنگار ما، پیش از این نیز در 23 تیر ماه پس از عدم تغییر در شرایط اخذ مالیات بر ارزش افزده توسط سازمان امور مالیاتی کشور دو هزار واحد کارخانه سنگ بری در استان اصفهان، در کارخانجات خود را بستند.
بنا به گفته فعالان این بخش دلیل این تعطیلی بروز مشکلات گوناگون از جمله افزایش قیمت بهای برق مصرفی، پلمب چاه های آب کارخانجات سنگبری و بویژه مشکلات مالیات بر ارزش افزوده سنگ است.
براین اساس بارگیری، فروش، تخلیه سنگ خام و تولید تمامی فراوردهای سنگی در استان اصفهان ، ری؛ لرستان و نی ریز متوقف شده است .
پیش از این عباس تاجبخش مسؤل کمیته معدن اتاق بازرگانی اصفهان پیش از این به مشکلات ناشی از مالیات بر ارزش افزوده در بخش سنگ اشاره کرده و گفته بود: "مالیات بر ارزش افزوده در دراز مدت بسیاری از کارگاه های سنگ بری را به تعطیلی می کشاند. استفاده از ماشین آلات و تجهیزات معدنی ساخت چین در کشور گفت: به دلیل کیفیت پایین این ماشین آلات، بیشتر معادن استان با مشکلاتی روبرو هستند."
دو هزار واحد سنگ بری با تولید سالانه 60 میلیون متر مربع سنگ در استان اصفهان فعالیت دارد و این در حالیست که کل تولید سنگ کشور در سال 120 میلیون متر مربع است.
به نظر می رسد بعد از تعطیلی واحدهای سنگ بری شهرستان ری ولرستان و نی ریز و اصفهان آغاز موج تعطیلی جدید در واحدهای سنگ بری شاهد تغییرات قیمتی در این بازار باشیم.
بنا بر اعلام کارخانجات سنگ بری قم نیز از روز چهارشنبه کارخانجات خود را تعطیل خواهند کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا