معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: اوضاع صنعت دو ماه دیگر بهتر می‌شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت: اوضاع صنعت دو ماه دیگر بهتر می‌شود

فولاد نیوز: معاون وزیر صنعت با اشاره به برترین صنایع به لحاظ میزان رشد صنعتی در ۴ ماهه ابتدایی سال جاری، گفت: به نظر می‌رسد در دو ماه آینده، اوضاع صنعت بهتر می‌شود.

به گزارش «فولاد نیوز»، محسن صالحی‌نیا با تشریح جزئیات رشد صنعتی در چهار ماهه اول امسال گفت: رشد صنعتی در ۴ ماهه ابتدای سال‌جاری در صنایع مختلف متفاوت است؛ اما آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نشانگر این است که در صنایعی همچون پتروشیمی، خودروسازی، صنعت نساجی و برخی انواع لوازم خانگی رشد بالاتر از سایر بخش‌ها است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان البته برخی از صنایع نیز با کاهش رشد مواجه بوده و برخی دیگر مشابه سال قبل، رشد داشته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط و انتظاراتی که بعد از توافق هسته‌ای بوجود آمده و تحریم‌هایی که قرار است برداشته شود، به طور قطع شرایط حاکم بر بازار تغییر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در برخی از صنایع همچون کانی‌های غیرفلزی و صنایع ساختمانی، وضعیت هنوز به رونقی که مدنظر است، نرسیده و بلاتکلیفی‌ها سبب شده است تا تولیدات رشد نداشته باشند و بنابراین، میزان تولید در حد قبل است.
به اعتقاد صالحی‌نیا، تا دو ماه آینده، روندی که تولید در بخش صنعت پیدا می‌کند، اوضاع بهتری را تجربه خواهد کرد و ظرفیت تولیدات صنعتی افزایش می‌یابد. در کنار این، با توجه به حمایت‌هایی که در بخش صادرات و برنامه‌های صادراتی تعریف شده و نیز سیاستهایی که دولت در جهت تامین منابع مالی برای تولید به خصوص در شرایط بعد از رفع تحریم‌ها مثل جذب اعتبارات بین بانکی و امکان نقل و انتقالات پول در نظر گرفته، می‌توان نوید داد که اوضاع صنعت بهتر می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا