طرح‌های فولادی منتظر تسهیلات بانکی نباشند

طرح‌های فولادی منتظر تسهیلات بانکی نباشند

فولاد نیوز: وزیر صنعت با بیان اینکه طرح‌های فولادی منتظر تسهیلات بانکی نباشند، گفت: سرمایه بانکها محدود است و می‌توان شریک داخلی و خارجی گرفت و یا از شرکتهای سرمایه گذاری که منابع مالی دارند استفاده کنند.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمدرضا نعمت‌زاده در پنجمین جلسه پایش طرح‌های زنجیره‌ای فولاد بخش کنسانتره و گندله گفت: همه صنایع از خودرو تا فولاد بایستی رقابتی عمل کرد و عرضه و تقاضای محصول تولید شده را به طور دایم رصد کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صنعت فولاد باید فعالانه تر از گذشته عمل کند و تکلیف طرحهای نیمه تمام هرچه سریعتر روشن شود، چرا که اگر یک جای زنجیره تولید فولاد قطع شود کل تولید را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی تصریح کرد: طرح های فولادی در بخش کنسانتره و گندله منتظر تسهیلات بانکی نباشند چرا که سرمایه و منابع بانکها محدود است و می توان شریک داخلی و خارجی گرفت و یا از شرکتهای سرمایه گذاری که منابع مالی زیادی دارند، اعتماد سازی نموده دعوت به همکاری کنید.
وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه دولت به طور جد از صنعت ساخت داخل حمایت می کند، افزود: باید همه امکانات را بسیج کرد تا چرخ تولید متوقف نشود ودر بهبود کیفیت وصادرات محصولات تولیدی پیشتاز بود و در این میان اگر واحد صنعتی و معدنی کار نکند علایم حیاتی خود را از دست داده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گندله کم داریم، افزود: اصولا ما در تعیین قیمت‌گذاری گندله مخالف هستیم و اگر در یک مقطع کوتاهی اینکار را کردیم، مجبور شده ایم.
نعمت زاده واحدهای فولادی خودشان در بیان مشکلاتشان پیشقدم شوند، افزود: برای حل مشکلات واحدهای کنسانتره و گندله آهن جلسات متعددی با سازمانهای آب و برق استانها به عنوان تکمیل زیر ساخت لازم برپا کردیم و درصدد کاهش بروکراسی های اداری هستیم .
در پنجمین جلسه پایش طرحهای زنجیره ای فولاد بخش کنسانتره و گندله ۳۳طرح که توسط ۲۰ شرکت معدنی در حال راه اندازی هستند، پیشرفت فیزیکی آنها توسط مجریان طرح بازگو شد؛ ظرفیت اسمی کنسانتره این ۳۳طرح بالغ بر ۳۱ میلیون تن و ظرفیت اسمی گندله آهن به میزان ۴۷ میلیون تن است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا