مدیرعامل شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران مطرح کرد: پالایشگاه قطران را جوانان خودمان تکمیل کردند نه پیمانکار خارجی

مدیرعامل شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران مطرح کرد: پالایشگاه قطران را جوانان خودمان تکمیل کردند نه پیمانکار خارجی

فولاد نیوز: مدیرعامل شرکت تهیه وتولید مواد معدنی ایران (وابسته به ایمیدرو) گفت: پیمانکار خارجی سازنده پالایشگاه 30 هزار تنی قطران زرند از راه اندازی آن سرباز زد، اما جوانان زبده ومتعهد ایرانی توانمندی خود را به اثبات رساندند و پس از هشت سال این واحد به تولید رسید.

به گزارش «فولاد نیوز»، وجیه الله جعفری در خصوص چگونگی فعال سازی این پالایشگاه اظهار داشت : سیاست سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) در دولت یازدهم فعال سازی طرحها و پروژه های راکد و متوقف است و با پیگیری رئیس هیات عامل سازمان مزبور ظرف 18 ماه این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفت .
وی افزود: موضوع زغالسنگ از مسایل اصلی فعالیت در بخش معدن محسوب می شود و زرند از قابلیت بالایی در این زمینه برخوردار است و بهره گیری از ارزش افزوده آن می تواند منشا اثر زیادی در منطقه و کشور باشد .
جعفری اضافه کرد : واحد کک سازی به ظرفیت 800 هزار تن در کنار این پالایشگاه نشان دهنده یک نیاز است و چنانچه خوراک مورد نیاز آن فراهم شود ، اکنون که در مرحله نخست با ظرفیت 400 هزارتن فعالیت خود را آغاز کرده ، می توان 400 هزار تن بعدی را نیز کلید زد .
مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اضافه کرد: تامین زغالسنگ مرغوب ، تولید محصول با کیفیت و بازاریابی فروش محصولات در واقع به منزله سه مولفه ای است که برای این مجتمع بسیار حیاتی و ضروری ارزیابی می شود .
وی خاطرنشان ساخت :معدن خمرود که در شمالی ترین نقطه استان کرمان در شهرستان کوهبنان واقع شده به بخش خصوصی واگذار شده که موظف است درآینده ای نزدیک زغال این مجتمع را تامین کند و باید بازار های صادراتی مطمئن را شناسایی کرد .
معدن زغالسنگ خمرود دارای 63 میلیون تن ذخیره زمین شناسی و 38 میلیون تن ذخیره قطعی است.
براساس طرح زغالسنگ خمرود تولید سالانه این واحد معدنی 750 هزار تن زغالسنگ خام پیش بینی شده که انتظار می رود ظرف پنج سال به ظرفیت اسمی برسد.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال 93 اقدام به انتخاب سرمایه گذار به صورت پیمانکار استخراج و فروش برای این طرح کرد که شرکتهای فولاد زرند ایرانیان (وابسته به میدکو ) و فراوران زغالسنگ پابدانا (سهامی خاص) به عنوان برنده مزایده انتخاب شدند.
قرار است با راه اندازی این معدن سالانه 400 هزار تن کنسانتره زغالسنگ کک شو به ظرفیت تولیدی کشور افزوده شود.
جعفری اظهار امیدواری کرد: فعالیت مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند زمینه سرمایه گذاری دیگری را در این زمینه فراهم کند و در عین حال انتظار می رود ظرف یک تا دو سال آینده مشکل تولید زغالسنگ کشور برطرف شود .
آئین افتتاحیه پالایشگاه قطران زرند کرمان با ظرفیت سالانه 30 هزار تن به عنوان دومین واحد فعال در این بخش پس از اصفهان، روز چهارشنبه (28 مرداد ) با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مسئولان محلی صورت گرفت .
مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در 75 کیلومتر کرمان واقع شده است .
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا