فولادنیوز گزارش می دهد: فرمول صندوق بازنشستگی فولاد برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

فولادنیوز گزارش می دهد: فرمول صندوق بازنشستگی فولاد برای پرداخت مطالبات بازنشستگان

فولادنیوز: صندوق بازنشستگی فولاد به منظور پرداخت مطالبات خود به بازنشستگان صنعت فولاد به فرمول جدیدی رسید.

به گزارش فولادنیوز، محمدعلی احمدزاده اصل، قصد دارد از منابع شرکت دخانیات ایران برای پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان صنعت فولاد استفاده کرده و از این طریق بخشی از بدهی خود را به آنان پرداخت کند.
بر اساس گزارش های دریافت شده، این صندوق به عنوان سهامدار اصلی شرکت دخانیات ایران، با تغییر مدیریتی که در این شرکت به وجود آورده امیدوار است تا با افزایش تولید سیگار در کشور و بالا رفتن میزان فروش این کالای دخانی بتواند، بخشی از سود خود را به حساب بازنشستگان صندوق فولاد واریز کند و از بدهی های خود بکاهد.
از شرکت دخانیات نیز خبر می رسد چند روز پیش مدیرعامل دخانیات بر سر مسائل رفاهی کارکنان این شرکت با احمدزاده‌اصل، رئیس هیات مدیره این صندوق دیداری داشته و او آب پاکی را روی دست محمدحسین برخوردار ریخته و گفته است که هدف اصلی از ایجاد رونق در صنعت دخانیات، پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد است نه رفاه پرسنل دخانیات!
این گفته احمدزاده‌اصل به سرعت در میان کارکنان منتقل شده و آنها نگران از دست دادن برخی امتیازات و اضافه‌کاری‌های خود هستند. آنها دو هفته پیش، حسین طلا، مدیر عامل پیشین دخانیات و نماینده کنونی مجلس را به شورای کارگری دعوت کرده و از او خواسته‌اند که پیگیر وضعیت مالی آنها شود.
طلا هم در این جلسه گفته که از دست او کاری ساخته نیست و خود کارگران از طریق صنفی بهتر است موضوع را با مدیر عامل و اعضای هیات مدیره در میان بگذارند.
به گزارش فولادنیوز، شركت دخانیات ایران كه از شركت های انحصاری و دولتی بود در سال 1391 بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی فولاد واگذار و جزو دارایی های وزارت كار شد. بر اساس قانون 3 تن از اعضای هیات مدیره این شركت را باید وزیر كار به عنوان نمایندگان صندوق بازنشستگی فولاد و دوتن دیگر را وزیر صنعت به عنوان نماینده سهام عدالت معرفی كنند.
با توجه به این ترکیب 60 درصد سهام دخانیات متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد است و این صندوق می تواند با توجه به مشکلات مالی فراوانی که دارد از اموال و دارایی های دخانیات برای اهداف سازمانی خود بهره جوید.
کارشناسان بر این باورند که با توجه به سودآور بودن صنعت سیگار، در صورت مدیریت درست بر بازار و افزایش تولید داخلی، دخانیات قلک مناسبی برای صندوق بازنشستگی فولاد کشور است تا از این طریق منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا