همکاری با آلمان، فرانسه، انگلیس و اسپانیا

شرکت دخانیات بدنبال تازه ترین دانش تولید فیلتر سیگار باهدف کاهش مضرات آن

شرکت دخانیات بدنبال تازه ترین دانش تولید فیلتر سیگار باهدف کاهش مضرات آن

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از برنامه های این شرکت برای همکاری با 6 شرکت از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلیس و اسپانیا برای استفاده از تازه ترین دانش تولید فیلتر سیگار با هدف افزایش سلامت مصرف کنندگان خبر داد.

«محمدحسین برخوردار» امروز(سه شنبه) در حاشیه سمینار دو روزه «ارائه تازه ترین دانش تولید فیلتر سیگار برای جلوگیری از ضررهای آن» در محل شرکت دخانیات به خبرنگاران گفت: تلاش برای افزایش سلامت مردم و مصرف کنندگان سیگارهای تولید داخل در دو بخش کاهش نیکوتین توتون سیگار و تولید فیلتر با آخرین فناوری های نوین دنیا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: براین اساس برای اجرای دستیابی به این هدف ها، قرار است با 6 شرکت شامل سه شرکت از آلمان و سه شرکت از کشورهای فرانسه، انگلیس و اسپانیا همکاریی هایی انجام شود.
وی افزود: هرکدام از این شرکت ها در یک بخش از صنعت فیلتر سیگار برای کاهش مضرات آن فعالیت می کنند و قرار است دانش خود را به ایران بدهند.
برخوردار، در ادامه آمار مصرف دخانیات در کشور بر اساس محاسبه های این شرکت را سالیانه 67 میلیارد نخ عنوان کرد و افزود: وزارت بهداشت آمار مصرف سالیانه را 50 میلیارد تا 55 میلیارد نخ اعلام می کند.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران درباره راهکارهای کاهش مصرف سیگار گفت: ارائه آموزش به کودکان از سنین دبستان راهکار مناسبی است که می تواند به کاهش مصرف سیگار در جامعه منجر شود.
وی نظارت شدید دولت ها بر کارخانه های تولیدکننده سیگار برای افزایش سلامت سیگارهای تولیدی را راهکار دیگری برای کاهش مصرف سیگار برشمرد.
برخوردار به وجود قاچاق سیگار در کشور اشاره کرد و گفت: سیگارهای بی کیفیت قاچاق با نازل ترین قیمت به فروش می رسد در حالی که سیگارهای تولیدی داخل کشور با رعایت همه ضوابط استاندارد به مردم کشور عرضه می شود.
وی توصیه کرد: مصرف کنندگان سیگار به جای رفتن به سوی سیگار قاچاق از سیگارهای تولید داخل استفاده کنند تا سلامت آنان کمتر آسیب ببیند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا