G5 رونمایی شد

با اسلحه جدید LG خشاب عوض کنید!

با اسلحه جدید LG خشاب عوض کنید!

شرکت ال جی در کنگره جهانی موبایل 2016 در شهر بارسلون اسپانیا از G5 پرچمدار جدید گوشیهای خود رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه ونتوربیت، ال جی امیدوار است با این گوشی بتواند با سامسونگ گلگسی اس 7 و آیفون 7 اپل رقابت کند.

ال جی 5

ال جی در استراتژی طراحی و ساخت پرچمدار جدید خود تغییر رویه گسترده‌ای را اعمال کرده است. پس از موفقیت G2 شرکت ال جی صرفا با G3 و G4 راه G2 را تکرار کرد، اما G5 به لحاظ طراحی و سبک کار با پیشکسوتان خود کاملا فرق دارد.

ال جی در طراحی و ساخت G5 نه تنها به بدنه فلزی روی آورده، بلکه از طراحی قطعات جداشونده و تغییر‌پذیر استفاده کرده که به این گوشی این امکان را می‌دهد که در آن واحد به یک دوربین دیجیتال، یک پلیر پرقدرت و همچنین دیگر دستگاههای دیجیتال تبدیل شود.

همان‌طور که قبلا اعلام شده این گوشی از یک درگاه خارق‌العاده بهره می‌برد که از آن می‌توان برای تعویض باتری و قرار دادن دیگر دستگاه‌های اضافه شدنی به گوشی استفاده کرد.

ال جی 5

ال جی تاکنون فقط دو مورد از این دستگاههای افزودنی به گوشی را رونمایی کرده است که شامل دوربین مجزا و پلیر مجزا هستند.

دوربین مجزا:

این دوربین می‌تواند از طریق درگاه الصاق باتری به گوشی متصل شود تا امکانات یک دوربین DSLR را در اختیار کاربر قرار دهد.

ال جی 5

دوربین اضافه شدنی ال جی دارای امکانات فوکوس اتوماتیک، قفل میزان نوردهی و همچنین دکمه‌های فیزیکی برای پاور، شاتر، رکورد و زوم برخوردار است. این دوربین همچنین از یک باتری مجزا با ظرفیت 1200 میلی‌ آمپر بر ساعت برخوردار است.

پلیر مجزای قدرتمند:

ال جی این پلیر اضافه شدنی را با همکاری شرکت معتبر بنگ & الوفسن(B&O) ساخته و از فایل‌های صوتی 32 بیت، 384KHz اچ دی پشتیبانی می کند. این پلیر قدرتمند می‌تواند به ال جی G5 متصل شود یا حتی به عنوان یک چیپ صوتی دیجیتال های-فای به هر اسمارفون یا پی سی دیگری متصل شود.

ال جی 5

ال جی G5 از یک پردازنده اسنپ دراگون 820، رم چهار گیگابایتی، حافظه داخلی 32 گیگابایت (که به وسیله کارت حافظه میکرو SD قابل افزایش است) باتری جداشدنی 2800 میلی‌ آمپر برساعت، اندروید 6 مارشمالو و نمایشگر 5.3 اینچ با وضوح 2560 در 1440 پیکسل (554 پیکسل در هر اینچ) بهره‌مند است.

نمایشگر پرچمدار جدید ال جی از نوع همیشه روشن است که به وسیله آن کاربر می‌تواند زمان، میزان باتری باقی‌مانده و نوتیفیکشن‌های خود را بدون نیاز به روشن‌ کردن نمایشگر مشاهده کند.

ال جی می‌گوید نور پس زمینه نمایشگر تنها بخش کوچکی از نمایشگر را در حالت استندبای روشن نگه می‌دارد و این به معنی این است که در هر ساعت تنها 0.8 درصد از باتری گوشی را مصرف می‌کند.

همانطور که در ماه دسامبر اعلام شد ال جی G5 از دو دوربین پشتی شامل یک دوربین استاندارد 16 مگاپیکسلی با لنز 78 درجه و یک دوربین هشت مگاپیکسلی با لنز واید 135 درجه بهره می‌برد که ال جی با افتخار مدعی است این لنز واید‌ترین لنز موجود روی تمام اسمارت فون‌های موجود در بازار است.

شرکت کره ای انتظار دارد این لنز واید به گرفتن عکس‌های لند‌ اسکیپ، ساختمان‌های مرتفع و عکس‌های دسته‌جمعی کمک کند. دوربین جلوی این گوشی نیز دارای وضوح هشت مگاپیکسل است.

دیگر مشخصات گوشی شامل پورت USB نوع C 2.0 که با USB 3.0 سازگار است. NFC، بلوتوث 4.2، وای-فای 802.11 a,b,g,n,ac برخوردار است. این گوشی 159 گرم وزن، 149.4 میلی‌متر طول، 73.9 میلی‌متر عرض و بین 7.7 تا 8.6 میلی‌متر قطر دارد و در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، صورتی و تیتان عرضه خواهد شد.

ال جی امروز همچنین از دو دستگاه جانبی G5 که نام آنها را "دوستان ال جی" گذاشته است نیز رونمایی کرد. شرکت کره‌ای مشخصات و جزییات شش مورد از این اکسسوری‌ها را اعلام کرده است.

دوربین 360:

این دوربین برای گرفتن عکس‌های 360 درجه به G5 متصل می‌شود. این دستگاه دارای دو دوربین زاویه واید 13 مگاپیکسل، باتری 1200 میلی‌ آمپر بر ساعت، حافظه داخلی چهار گیگابایت، حالت دستی و فیلمبرداری 2k، قابلیت ضبط صدا سوراند 5.1 با سه میکروفون است. تصاویر ضبط شده با دوربین 360 قابل بارگذاری در سرویس دید خیابانی گوگل و یوتیوب هستند.

واقعیت مجازی 360:

این هدست واقعیت مجازی به صورت انحصاری به G5 متصل می‌شود و هدف از ساخت آن تماشای محتوای واقعیت مجازی به صورت سیار است. ال جی مدعی است این اکسسوری یک سوم دستگاه‌های واقعیت مجازی دیگر وزن دارد.

ال جی 5

اگر دستگاه واقعیت مجازی گوگل موسوم به "کاردبورد" را از این ادعا کنار بگذاریم، واقعیت مجازی 360 با محتوای دستگاه گوگل و تصاویر 360 درجه و ویدئوهای ثبت شده با دوربین 360 ال جی سازگار است.

دوربین کروی:

یک دوربین توپی شکل است که قابلیت چرخش و ثبت تصاویر و ویدئوها با دوربین هشت مگاپیکسلی قابل اتصال به وسیله وای- فای را دارد. الی جی ادعا دارد این دوربین کروی صرفا یک اسباب‌بازی نبوده و می‌تواند به عنوان یک سیستم امنیتی برای خانه، همراه مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی و کنترل از راه دور برای لوازم خانگی سازگار به کار رود.

تون پلاتینوم:

یک هدست بلوتوث با کیفیت صدای برتر است. ال جی این هدست بلوتوث را اولین مورد مجهز به کُدک aptX HD می‌داند که قابلیت پخش فایل‌های صوتی فشرده 24 بیت را دارد.

کنترلگر هوشمند:

کاربر با این سیستم آنلاین ال جی G5 می‌تواند پهپادها(کوادکوپترها) را کنترل و تصاویر ثبت شده به وسیله آنها را به صورت آنلاین تماشا کند و دیگر دستگاه‌های هوشمند را که هنوز ال جی از آنها را رونمایی نکرده هدایت کند.

هدفون H3 بنگ & الوفسن:

این هدفون پیشرفته فایل‌های صوتی 32 بیت را پخش می‌کند. برخلاف دیگر اکسسوری‌ها این هدفون با تمام گوشی‌های ال جی سازگار است.

اگر کاربر این اکسسوری‌های جدید را در اختیار داشته باشد مطمئنا به اپلیکیشنی نیاز دارد تا آنها را مدیریت کند. ال جی نام این اپلیکیشن را "فرندز منیجر" گذاشته است. این اپلیکیشن که فقط روی G5 کار می‌کند به صورت خودکار اکسسوری‌های اطراف گوشی را پیدا می‌کند و ظرف سه مرحله ساده به آنها متصل می‌شود.

ال جی 5

ال جی 5

ال جی 5

اگرچه در حال حاضر بی‌شک تمام توجهات روی درگاه لوازم افزودنی G5 است، اما سوال اساسی این است که این گوشی به تنهایی چگونه از پس رقبا برخواهد آمد؟ اگر فردی بخواهد صرفا برای خود گوشی هزینه کند و اکسسوری‌های آن را نخرد، آیا این گوشی می‌تواند به مبارزه رقبایی همچون آیفون یا گلکسی اس 7 سامسونگ برود. باید منتظر ماند تا این گوشی عرضه شود و اطلاعات بیشتری درباره آن بدانیم.

قیمت G5 و دستگاه‌های جانبی آن و همچنین زمان دقیق ورود آن به بازار هنوز اعلام نشده است، اما گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت کره‌ای ال جی قصد دارد اوایل آوریل این گوشی را روانه بازار کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا