مشاور وزیر صنعت: سهم ایران از درآمد گردشگری جهان تنها نیم درصد است

مشاور وزیر صنعت: سهم ایران از درآمد گردشگری جهان تنها نیم درصد است

اصفهان - مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سهم کشورمان از رقم یکهزار و 500 میلیارد دلاری درآمد گردشگری جهان، تنها نیم است.

محمدرضا مودودی روز شنبه در نشست خبری نهمین گردهمایی راهنمایان تور گردشگری کشور در اصفهان افزود: سهم درآمد کشور ما از سبد گردشگری تنها بالغ بر هشت میلیارد دلار است.
وی صنعت گردشگری را از صنایع مهم در نظام اقتصادی دنیا برشمرد و افزود: سهم اندک کنونی کشور ما از سبد صادراتی گردشگری در چشم انداز برنامه 1404 باید به 25 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: بعد از رفع تحریم ها باید نگاه گردشگری ما به جهان نیز اصلاح شود چرا که اکنون نقش فناوری در این صنعت بسیار ضعیف و نقش ثروت اندوزی در آن بسیار بالاست.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از امضای تفاهمنامه بین کانون گردشگران کشور و سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت: برغم اینکه کشوری بزرگ با ظرفیت بالای گردشگری داریم، اما بجای اینکه در چاه های نفت را ببندیم و در گردشگری را باز کنیم برعکس عمل کرده ایم و ثروت آیندگان را فروخته ایم و صنعت گردشگری کشور را به حالت تعلیق درآورده ایم.
نهمین گردهمایی راهنمایان تور کشور با رویکرد آموزشی امروز با حضور350 نفر در اصفهان آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
برای این دوره آموزشی، سه نفر از مدرسان جهانی از کشورهای سنگاپور، یونان و استرالیا در این دوره حضور دارند.
اصفهان یکی از شهرهای ارزشمند تاریخی و باستانی کشور است که آثار متعدد و با ارزشی از دوره های مختلف تاریخی در آن برجای مانده و این شهر را به موزه ای هنری، تاریخی و طبیعی تبدیل کرده است.
وجود بیش از شش هزار اثر تاریخی در استان اصفهان سبب شده لقب 'نصف جهان' برازنده این خطه ارزشمند سرزمین ایران باشد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا