یک منبع آگاه:

دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز آغاز شد/ واردات دو هزار دستگاه سواری در سال 95

دور جدید همکاری ایران خودرو و مرسدس بنز آغاز شد/ واردات دو هزار دستگاه سواری در سال 95

دور جدید همکاری های گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت مرسدس بنز آلمان آغاز شده و نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش این شرکت در ایران، قرارداد همکاری خود را با شرکت بنز امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، علی نمکین مدیرعامل شرکت ستاره ایران روز چهارشنبه در مراسم آغازبکار مجدد نمایندگی مزبور در ایران اظهار داشت : قرار است سال آینده بین یک هزار و 500 تا دو هزار دستگاه خودرو بنز در کلاس های مختلف وارد کشور شده و به مصرف کنندگان عرضه شود.
وی یادآور شد : تولید بنز سواری کلاس C در گذشته توسط ایران صورت می گرفت و مراحل مطالعاتی تولید خودرو در ایران آغاز و تفاهم هایی کلی برای همکاری با دایملر و ایران خودرو امضا شده است.
نمکین افزود: مطالعات امکان سنجی و محاسبات اقتصادی تولید خودروهای سواری بنز در ایران آغاز شده و انتظار می رود در گام های بعدی به مونتاژ و تولید ارتقا پیدا کند.
وی اطمینان داد: مشتریان خودرو های مرسدس بنز در ایران، می توانند از خدمات این شرکت در کشورمان برخوردار شوند.
به گفته نمکین، شرکت بنز از گذشته سابقه همکاری با ایران خودرو داشته و این همکاری ها در دوره ای به واسطه اعمال تحریم ها متوقف شد.
براساس این گزارش، « اشتفان باومن » مدیر بخش منطقه ای شرکت مرسدس بنز نیز در این مراسم گفت: لغو تحریم ها، فضایی مناسب برای همکاری بنز با ایران را فراهم ساخته است و به دنبال آن، مذاکرات لازم با طرف های ایرانی انجام شده و به مرحله نهایی رسیده است .
مدیر بخش منطقه ای شرکت مرسدس بنز در مورد برنامه های این شرکت در ایران گفت: هدف اصلی این نیست که خط تولید هم اکنون راه اندازی شود؛ بلکه هدف این است که اول خدمات پس از فروش بهینه ، و تولیدات به صورت CBU (واردات) به بازار ایران عرضه شود، زیرا این امر سریعتر از (CKD) مونتاژ انجام خواهد شد .
وی اضافه کرد: نمی توان به یکباره، نسبت به راه اندازی خط تولید اقدام کرد و تاریخ مشخصی برای این منظور تعیین نشده ،زیرا در آغاز این حرکت نیاز به مطالعه بازار وجود دارد و چدر آینده برنامه زمانی مشخص خواهد شد.
مدیر منطقه ای شرکت بنز یادآور شد: برخی مدل های خودرو بنز از جمله سواری کلاس E در گذشته در ایران تولید شده و بنابراین با توجه به این تجربه در آینده نیز این کار می تواند از سرگرفته شود .
در این مراسم عباس ملکی تهران قائم مقام ارشد ایران خودرو و میکائیل بارون فون اونگرن- اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران حضور داشتند.
سال 2003 خودروهای تولیدی مرسدس بنز C 240 و E 240 به ناوگان موتوری نیروی انتظامی و راهور وارد شد؛ دفتر شرکت دایملر کرایسلر در آن زمان، پشتیبانی این خودرو ها را از طرف شرکت سازنده بر عهده داشت .
شرکت ستاره ایران با مالکیت کامل شرکت دایملر کرایسلر (دایملر آ.گ کنونی ) آن زمان به عنوان شرکت پشتیبانی اتومبیل های پلیس تاسیس شد؛ برای این منظور محلی در کیلومتر 11 جاده مخصوص تهران – کرج احداث شد و تیم فنی مستقر در این محل، برنامه های متعدد آموزشی و پشنیبانی فنی خودروهای نیروی انتظامی را برعهده داشتند و همچنین ماموریت های برون شهری برای تعمیر و سرویس این خودروها در نظر گرفته شد.
سال 2006 (1385) شرکت ستاره ایران بعنوان نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش خودروهای سواری مرسدس بنز در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. سال 2008 (1387) مونتاژ کلاس ایی W 211 در ایران آغاز شد.
سال 2009 (1388) مدل E 200 NGT و برخی مدل های جدید معرفی شد؛ در این سال ،علاوه بر عرضه خودرو های سواری مرسدس بنز، برنامه ای مخصوص به منظور معرفی مدل گازسوز E 200 NGT و چند مدل جدید، در محل هتل المپیک برگزار شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا