وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد

بغداد-ایرنا- وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران روز چهارشنبه از بخش ها و غرفه های مختلف دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد بازدید کرد و در گفت وگو با شرکت کنندگان ، مسائل و مشکلات موجود بر سر راه دست اندرکاران صادرات بخش خصوصی ایران را بررسی کرد.

محمدرضا نعمت زاده که صبح امروزبا سرپرست وزارت بازرگانی و وزیر کار و امور اجتماعی عراق یک یادداشت تفاهم همکاری امضاء کرده بود، پس از مذاکره با طرف عراقی راهی نمایشگاه بین المللی در مرکز بغداد شد، جایی که برای دومین سال پیاپی ، شرکت های ایرانی آخرین دستاوردها و تولیدات خود را عرضه می کنند.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان ابتدا به سالن همایش های این نمایشگاه رفت و در جمع مسئولان و مدیران شرکت های ایرانی حاضر شد تا نمایشگاه اختصاصی ایران را رسما افتتاح کند.
در این نشست، 'حسین اسفهبدی' معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران، گزارشی جامع از چگونگی حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه امسال بغداد را به وزیر ارائه کرد.
وی توضیح داد که در نمایشگاه امسال، شرکت های ایرانی در فضایی حدود 6 هزارمتر مربع حضور یافته و 115 شرکت ایرانی آخرین دستاوردهای خود را به این نمایشگاه آورده اند.
در نمایشگاه امسال، شرکت های ایرانی در بیشتر حوزه ها از جمله خودرو، مصالح ساختمانی، نفت و پتروشیمی، برق و آب و مخابرات، مواد غذایی ، بهداشتی و لوازم خانگی حضور همه جانبه ای دارند و اسفهبدی هم گفت که امسال واحدهای بسیار خوبی در این نمایشگاه شرکت دارند، بطوری که بعضی از آنها محصولات خود را به اروپا صادر می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد زمینه ای برای تعمیق هرچه بیشتر روابط دو کشور در تمامی حوزه ها باشد.
پس از آن نعمت زاده برای بازدید از غرفه های این نمایشگاه راهی سالن اصلی شد درحالی که ولید الحلو قائم مقام وزارت بازرگانی عراق ، وی را همراهی می کرد.
در جریان این بازدید، مدیران و مسئولان شرکت های ایرانی حاضر در نمایشگاه از فرصت های حداقلی برای بیان مشکلات خود استفاده کردند و مسائل خود را با وزیر در میان گذاشتند.
نعمت زاده قرار است امروز بر سر راه سفر به کربلای معلا برای زیارت بارگاه مقدس امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، از خطوط تولید شرکت های سایپا و ایران خودرو در شهر اسکندریه در جنوب بغداد که با سرمایه گذاری مشترک راه اندازی شده ، بازدید کند.
نمایشگاه اختصاصی ایران در بغداد تا 19 فوریه (جمعه آینده) پذیرای عراقی ها خواهد بود.
این نمایشگاه امسال در اولین روز کاری خود با استقبال خوب عراقی ها روبه رو شد بطوری که چندین قرارداد مهم و بزرگ در محل نمایشگاه میان شرکت های ایرانی و طرف های عراقی امضا شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا