در گفتگو با مهر اعلام شد؛

آغازصادرات گازوئیل ایران به آفریقا/۱.۷میلیارد لیتر گازوئیل صادرشد

آغازصادرات گازوئیل ایران به آفریقا/۱.۷میلیارد لیتر گازوئیل صادرشد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به آغاز صادرات گازوئیل ایران به کشورهای آفریقایی، گفت: از ابتدای امسال بیش از ۱.۷ میلیارد لیتر گازوئیل به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

سیدناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات گازوئیل ایران، گفت: با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و افزایش تولید گاز طبیعی ایران، حجم صادرات فرآورده‌های نفتی کشور به ویژه گازوئیل افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری با افزایش گازرسانی به صنایع و نیروگاه‌های برق مصرف سوخت مایع کشور به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: بر این اساس در ۳۳۰ روز نخست سال جاری، به طور متوسط روزانه ۲۰ میلیون لیتر کمتر گازوئیل و نفت سفید در کشور مصرف شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در طول این مدت حدود ۱۵ میلیون لیتر نفت کوره کمتری در کشور مصرف شده است، بیان کرد: در مجموع از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از پنج میلیارد لیتر سوخت مایع و فرآورده‌‌های نفتی کمتری در کشور مصرف شده است.

سجادی در ادامه با اشاره به جهش صادرات گازوئیل ایران، تاکید کرد: در شرایط فعلی ایران یکی از کشورهای بزرگ صادرکننده گازوئیل، نفت کوره، گاز مایع، سوخت هواپیما و نفت سفید در سطح منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون محموله‌های گازوئیل ایران به عراق، افغانستان و پاکستان صادر شده است، تاکید کرد: اخیرا اولین محموله گازوئیل ایران به تاجیکستان به عنوان یکی از بازارهای نوظهور نفتی ایران در منطقه آسیای میانه صادر شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه علاوه بر کشورهای همسایه اخیرا صادرات محموله‌های گازوئیل ایران به کشورهای مختلف آفریقایی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: عملیات صادرات گازوئیل از مسیر دریایی، توسط امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران انجام گرفته است.

به گزارش مهر، بهمن ماه سال‌جاری به طور رسمی صادرات گازوئیل ایران به تاجیکستان برای نخستین بار آغاز شد و محموله ۲.۹ میلیون لیتری گازوئیل راهی این کشور آسیای میانه شد.

در همین حال، عباس کاظمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های ایران اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به صادرات روزانه بیش از ۱۰ میلیون لیتر گازوئیل، از کشورهای منطقه خاورمیانه به عنوان بازار گازوئیل کشور نام برده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا