شاخص های ژاپن، آسیا را نجات داد

شاخص های ژاپن، آسیا را نجات داد

افزایش قیمت یوآن چین در مقایسه با دلار آمریکا و همچنین کاهش قیمت ین و طلا در بازارهای جهانی، موجب رشد شاخص ها در بازارهای آسیایی شد.

 

 

 

بازارهای آسیایی در پی افزایش شاخص های ژاپن در نخستین روز کاری هفته، روند صعودی را در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش قیمت یوآن چین در مقایسه با دلار آمریکا و همچنین کاهش قیمت ین و طلا در بازارهای جهانی، موجب رشد شاخص ها در بازارهای آسیایی شد.

بر اساس این گزارش، شاخص تاپیکس ژاپن با رشد 6 درصدی همراه شد و شاخص شانگهای چین پس از آغاز معاملات بعد از تعطیلات سال نوی چینی با کاهش رو به رو شد.

قیمت نفت در بازارهای کالایی نیز در نخستین روز کاری هفته روند کاهشی را در پیش گرفت و با افت 12 درصدی به هر بشکه 29 دلار معامله شد.

شاخص MSCI بازارهای جهانی هفته گذشته کاری را با افت 20 درصدی نسبت به ماه می (اردیبهشت 94) سال گذشته همراه کرد در حالی که فدرال رزرو آمریکا نیز سیگنال هایی در خصوص اوضاع شکننده اقتصاد جهانی اعلام داشت.

شن اولیور، مدیر استراتژی سرمایه گذاری در موسسه AMP سیدنی در این خصوص بیان داشت: قیمت سهام شرکت ها دوباره پایین تر از قیمت اسمی شده است و به دلیل کاهش های اخیر، سهام شرکت ها بسیار ارزان است اما با وجود نگرانی از روند اقتصادی در جهان، باید گفت که قیمت سهام شرکت ها هنوز در کف قیمتی است و وارد شدن به بازارها در بهترین زمان، می تواند موجب کسب سود آتی شود.

افت 11 درصدی میزان صادرات در چین در ماه ژانویه و عدم تعادل در واردات این کشور موجب ایجاد مازاد 63.3 میلیارد دلاری برای یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا شد .

در بازارهای سهام، شاخص آسیا پاسفیک با رشد 3.2 درصدی همراه شد و بهترین روز معاملاتی را نسبت به 22 ژانویه به ثبت رساند.

در این میان، قیمت سهام بانک ها و شرکت های صادراتی با رشد 6.5 درصدی در شاخص تاپیکس رو به رو شد در حالی که این متغیر از هفته گذشته تا کنون سقوط 13 درصدی داشته است.

تاکوجی اوکوبو، مدیر تحلیل گران موسسه مشاوره سرمایه گذاری ماکرو در این خصوص اظهار داشت: قانون گذاران ژاپنی باید تمام تلاش خود را برای کاهش ریسک های موجود در اقتصاد به سرانجام برسانند و بانک مرکژی ژاپن باید برنامه های محرک مالی را ادامه دهد و از نخست وزیر انتظار می رود تا برخی برنامه های مالیاتی را کنسل کند.

در دیگر بازارهای آسیایی، شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ با رشد 2.8 درصدی همراه شد ، شاخص شانگهای چین 1.6 درصد منفی شد، اس اند پی استرالیا 1.1 درصد رشد کرد و کاسپی کره حنوبی با رشد 1.4 درصدی معاملات را ادامه داد در حالی که شاخص فیوچرز اس اند پی 0.9 درصد افزایش را از آن خود کرد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا