مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی:

تعطیلی معدن سنگ آهن بافق شایعه است

تعطیلی معدن سنگ آهن بافق شایعه است

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق با اشاره به اینکه تعطیلی معدن سنگ آهن بافق شایعه است گفت: تحریم تاثیر جدی بر روند فعالیت داخلی معدن سنگ آهن بافق نداشت.

به گزارش ماین نیوز، محمدجواد عسگری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات این معدن به اصفهان صادر می‌شود اظهار داشت: از سال 91 تا به حالا سعی کردم یک سری اهداف و سیاست‌ها برای سنگ آهن بافق ترسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سنگ آهن مرکزی بافق تا سال 90 و 91 دولتی بوده و امکان انجام بسیاری از امور را نداشت ولی بعد از سال 91، تا حدودی این مشکل مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با رد شایع تعطیلی معدن سنگ آهن مرکزی بافق، گفت: به هر صورتی که تا به الان بوده، حتی یک نفر از نیروهای سنگ آهن بافق از کار بیکار نشده اند.

عسگری با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی مثل فولاد و گندله‌سازی می‌تواند بخشی از این ارزش افزوده را در داخل شهرستان بافق و استان یزد حفظ کند، در ارتباط با ذخایر سنگ معدن مرکزی بافق، گفت: ما در 5 راه ریلی بزرگ کشور قرار گرفتیم و اگر روزی کارخانه‌های جوار معدنی ما با کمبود خوراک روبرو شوند، می‌توانیم به راحتی نیاز خود را رفع نماییم.

وی با اشاره به نیاز زیاد صنعت فولاد به آب، گفت: اگر روزی که ذوب‌آهن اصفهان احداث شد، این کارخانه در استان یزد افتتاح و آب مورد نیاز آن تامین می‌شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اشاره به اکتشافات جدید در بافق، گفت: با این اکتشافات، حدود 15 میلیون تن چغارت به ذخایر بافق افزوده می‌شود.

عسگری به رفع تقریبی مشکل وصول مطالبات از کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه اصفهان و اهواز اشاره کرد و گفت: حتی یک نفر در سنگ آهن مرکزی به هر صورتی که بوده از کار بیکار نشده است.

وی طرح‌های توسعه و نیروی انسانی را خط قرمز سنگ آهن مرکزی بافق دانست و گفت: 88 میلیارد تومان در زمینه اصلاح خط تولید در مجموعه سنگ آهن مرکزی بافق هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق با اشاره به اینکه تحریم‌ها تاثیر چندانی به تولید و فروش محصولات این سنگ آهن نداشت، گفت: بیشتر تاثیر تحریمها روی کارخانه‌های تولید فولاد بود که سبب رکود صنعت ساختمان و استفاده از فولاد شد.

عسگری با اشاره به مشارکت بیش از 20 میلیاردی این شرکت در ساخت جاده بافق یزد و اختصاص 10 میلیارد به بخش سلامت این شهرستان، گفت: اگر بخش خصوصی تمایلی به حضور در شهرستان بافق داشته باشد، به صورت گرم از این حضور استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از سال 91 تا امسال 1848 نفر به صورت تمام وقت جذب شرکت سنگ آهن مرکزی بافق شده‌اند، گفت: 90 تا 95 درصد نیروهای سنگ آهن مرکزی بافق نیروهای بومی استان یزد هستند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا