ماین نیوز گزارش می‌دهد:

ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در ۲۰۱۵

ایران یازدهمین تولیدکننده بزرگ سنگ‌آهن جهان در ۲۰۱۵

گروه معادن >سنگ آهن - سازمان زمین شناسی آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود ایران را از نظر تولید سنگ آهن در سال 2015 میلادی در رده یازدهم بزرگترین تولیدکنندگان این ماده معدنی در جهان قرار داد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، براساس گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) که به تازگی منتشر شده است، ایران با تولید 33 میلیون تن سنگ آهن در سال 2015 میلادی رده یازدهم بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن جهان را در سال گذشته میلادی به خود اختصاص داد.

استرالیا با تولید 824 میلیون تن با اختلاف زیاد نسبت به سایر کشورها عنوان بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان را در اختیار دارد. برزیل با تولید 428 میلیون تن و چین با تولید 264 میلیون تن رده‌های دوم و سوم را در این زمینه به خود اختصاص دادند.

همچنین کشورهای هند با تولید 129 میلیون تن، روسیه با تولید 112 میلیون تن، آفریقای جنوبی با 80 میلیون تن، اوکراین با تولید 68 میلیون تن، آمریکا با تولید 43 میلیون تن، کانادا با 39 میلیون تن، سوئد با 37 میلیون تن، ایران با 33 میلیون تن و قزاقستان با 25 میلیون تن تولید رتبه‌های چهارم تا دوازدهم را بدست آوردند.

براساس اعلام سازمان زمین شناسی آمریکا، تولید سنگ آهن ایران در سال 2015 هیچ تغییری نسبت به سال 2014 نداشته است. سهم ایران از تولید جهانی سنگ آهن در سال قبل به حدود 1.49 درصد رسید.

همچنین تولید جهانی سنگ آهن در سال گذشته میلادی بالغ بر 2 میلیارد و 210 میلیون تن اعلام شده که این رقم در سال 2014 میلادی معادل 2 میلیارد و 220 میلیون تن اعلام شده بود.

آنطور که سازمان زمین شناسی آمریکا در گزارش خود اعلام کرده مجموع ذخایر جهانی سنگ آهن خام بیش از 850 میلیارد تن برآورد می‌شود که این میزان ذخیره حاوی متجاوز از 190 میلیارد تن آهن است. درباره ایران نیز سازمان زمین شناسی آمریکا این دو رقم را به ترتیب 2.7 و 1.5 میلیارد تن اعلام کرده است.

برای دریافت گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا درباره تولید سنگ آهن کشورهای مختلف جهان در سال 2015 اینجا کلیک کنید.

گزارش از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا