غول‌های ژاپنی آماده تامین مالی و ارایه فناوری به طرح‌های معدنی ایران

غول‌های ژاپنی آماده تامین مالی و ارایه فناوری به طرح‌های معدنی ایران

گروه معادن - هیاتی از بزرگترین شرکت های ژاپنی آمادگی خود را برای تامین مالی و مشارکت در طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران اعلام کردند.

به گزارش ماین نیوز، مدیران شرکت های نیپون استیل، هلدینگ های میتسوبیشی، کاوازاکی، توشیبا، جِی جی سی و... همراه با مدیران ارشد وزارت انرژی، صنعت، معدن و تجارت ژاپن و نِدو (NEDO) به عنوان سازمان توسعه فناوری انرژی و صنعت ژاپن در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو از آمادگی خود برای تامین مالی و مشارکت در سطوح مختلف پروژه های معدنی و صنایع معدنی در امور مهندسی و طراحی، اجرا، محیط زیست و کاهش مصرف انرژی خبر دادند.

نماینده وزارت انرژی، صنعت معدن و تجارت ژاپن در این دیدار تاکید کرد که قراردادهای این شرکت ها، مورد حمایت دولت ژاپن است و حمایت های لازم برای تامین مالی و ارایه فناوری های جدید صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اکنون با اجرایی شدن برجام، شرایط تغییر کرده و آماده افزایش همکاری ها با ایران در بخش های بانکداری، فناوری روز، ماشین آلات، انرژی، تحقیق و توسعه، آب و محیط زیست نیز هستیم.

همچنین ارایه جدیدترین فناوری در بخش های تولید محصول و تامین انرژی از دیگر پیشنهادهایی بود که از سوی غول های ژاپنی ارایه شد.

رییس هیات عامل ایمیدور نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت کاهش مصرف انرژی گفت: استفاده از فناوری های جدید که به کاهش مصرف انرژی بینجامد جزو اصول برنامه ریزی بخش معدن و صنایع معدنی ایران است که توسط ایمیدرو پیگیری می شود.

مهدی کرباسیان با اشاره به برنامه توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران افزود: برای اجرایی شدن برنامه ها، باید دیدارهای جداگانه و رو در رو گذاشته تا اهداف مورد نظر برای همکاری ها محقق شود. وی تاکید کرد: امور زیربنایی همچون احداث بنادر و اسکله اختصاصی برای مناطق صنایع انرژی بر، از جمله دیگر راه های همکاری دو طرف خواهد بود.

در این نشست اردشیر سعدمحمدی مشاور عالی اجرایی رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: به روز شدن تجهیزات و ماشین آلات معدنی ایران از جمله دامپ تراک ، شاول، سیستم های تولید فولاد و آلومینیوم، فولاد، مس و... از اولویت های بخش معادن و صنایع معدنی ایران است.

عبدالمجید شریفی مدیرعامل شرکت ملی فولاد نیز توسعه همکاری ها ایران و ژاپن برای تامین مالی طرح ها را گام بزرگی برای توسعه همکاری های دو طرف خواند.

همچنین محمد آقاجانلو مدیر صنایع معدنی ایمیدرو، ایجاد کارخانه های جدید تولید آلومینا و آلومینیوم را از جمله اهداف صنایع معدنی کشور ذکر کرد و گفت: احداث نیروگاه در کناردست کارخانه های آلومینیوم و استفاده از فناوری کاهش مصرف انرژی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا