شرایط جدید صدور اقامت خارجی‌ها

شرایط جدید صدور اقامت خارجی‌ها

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی که حداقل 300 هزار دلار سرمایه در ایران به ثبت رسانده باشند، پروانه کار و ...

مدیر کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار گفت: برای سرمایه‌گذاران خارجی که حداقل 300 هزار دلار سرمایه در ایران به ثبت رسانده باشند، پروانه کار و اقامت 3 ساله صادر می‌شود.

به گزارش مهر، علی اقبالی گفت: اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار در 30 سال گذشته کلیه مسائل و مشکلات اتباع افغان و پناهندگان را رصد کرده و به بسیاری از آنها رسیدگی نموده است. مدیرکل اشتغال اتباع خاری وزارت کار افزود: با برون‌سپاری بخشی از وظایف در قالب دفاتر کفالت ما از اجتماع و اتلاف وقت بسیاری از اتباع افغان جلوگیری کرده و امروزه شاهد آن هستیم که با حداقل زمان اتباع افغان می‌توانند کارت کار و اقامت خود را دریافت و نسبت به بیمه نمودن خود و افراد تحت تکفل خود اقدام نمایند.

وی تصریح کر: همه تلاش‌های این اداره کل برای ساماندهی اشتغال اتباع خارجی است و این اداره سعی خود برای بهبودی اشتغال اتباع خواهد کرد. این اداره کل به دنبال راه‌کارهای جدیدی است که از طریق راهکارهای قانونی بین تجار، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارگران تفکیک ایجاد کرده و سرمایه‌گذاران و تجار بتوانند در کل کشور و نه در یک استان به فعالیت اقتصادی ادامه و این اداره بتواند خدمات قانونی بیشتری ارائه نماید.

این مقام مسئول در وزارت کار افزود: با هماهنگی این اداره کل هنرمندان، نویسندگان در موسسات فرهنگی اشتغال به کار داشته و متخصصین و کارشناسان اتباع افغانستان در رشته‌های تحصیلی خود در ایران جذب شده و اشتغال به کار دارند.

اقبالی گفت: بر اساس ماده ۱۷، ۱۸ و ۱۹ کنوانسیون ما موظف به درج ۵۱ رشته شغلی در کارت‌های کار پناهندگان هستیم و ما نیز تعهداتی به سازمان‌های بین‌المللی داریم که می‌بایست صورت پذیرد. کلیه اتباع افغانی که دارای سرمایه کافی برای ایجاد بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی هستند با لغو کارت پناهندگی و دریافت گذرنامه می‌توانند از مزایا و امکانات بیشتری برخوردار شوند.

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار اظهارداشت: اتباع کلیه کشورهای دنیا با داشتن گذرنامه و ثبت شرکت می‌توانند پروانه کار و اقامت یک ساله دریافت نمایند و در کلیه استان‌های ایران و مناطق ویژه اقتصادی مجاز به فعالیت اقتصادی هستند و همچنین این اداره کل برای سرمایه‌گذاران خارجی که حداقل ۳۰۰ هزار دلار سرمایه به ثبت رسانده باشند، پروانه کار و اقامت سه ساله صادر می‌نماید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا