رئیس ایمیدرو در پاسخ به ماین نیوز:

اعتقادی به بازنگری در طرح جامع فولاد نداریم

اعتقادی به بازنگری در طرح جامع فولاد نداریم

گروه صنایع معدنی >فولاد - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) هرگونه بازنگری در طرح جامع فولاد و هدف تولید 55 میلیون تن تا سال 1404 را منتفی دانست.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، مهدی کرباسیان در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگار ماین نیوز مبنی بر اینکه شنیده شده است بحث هایی در خصوص احتمال بازنگری در طرح جامع فولاد و هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 مطرح است، نظر شما در این زمینه چیست؟ توضیح داد: بر تحقق هدف تولید 55 میلیون تن فولاد تا 1404 اصرار و تاکید داریم که این هدف عملی است.

وی افزود: الان ظرفیت تولید فولاد کشور 22 میلیون تن است اما به دلیل نبود بازار مصرف تولید کاهش یافته است. با چند سرمایه گذاری جدید که 3 تا 4 ساله به نتیجه خواهند رسید، می توانیم به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم.

به گفته کرباسیان طبق پیش بینی انجام شده در 20 سال آینده هر سال 2.5 درصد مصرف فولاد در دنیا افزایش می یابد و فولادسازان کشور می توانند با کاهش قیمت تمام شده در بازار جهانی رقابت کنند.

وی تاکید کرد: اعتقادی به بازنگری در طرح جامع فولاد نداریم.

کرباسیان همچنین با اشاره به اینکه امسال رکورد صادرات 3 میلیون تن فولاد را خواهیم زد، خبر داد: اولین واحد آهن اسفنجی هفت طرح فولادی در سپیددشت در اسفند ماه به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال اذعان کرد که امسال به برنامه تولید 19 میلیون تن فولاد نمی رسیم.

کرباسیان همچنین گفت: سال آینده دو کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی در کرمان و سنگان راه اندازی می شود. سال آینده زنجیره فولاد متعادل می شود و از واردات گندله بی نیاز خواهیم شد.

وی اضافه کرد: متاسفانه بروکراسی در تعیین تعرفه روی واردات فولاد کشور باعث شد تا فرصت طلبان حدود 2 میلیون تن فولاد وارد کشور کنند و به صنعت فولاد ضربه بزنند.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا