غرامت دریافتی ایران خودرو از پژو بیش از 427 میلیون یورو اعلام شد

غرامت دریافتی ایران خودرو از پژو بیش از 427 میلیون یورو اعلام شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، کل مجموعه غرامت ایران خودرو از پژو را 427 میلیون و 600 هزار یورو اعلام کرد و گفت: 115 میلیون یورو از این میزان متعلق به مسایل جاری و گذشته است و 311 میلیون و 600 هزار یورو نیز مربوط به مسایل آینده است.

هاشم یکه زارع روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، در ارتباط با غرامت هایی که مربوط به مسایل جاری و گذشته است نیز افزود: در سال جاری 25 میلیون یورو قطعات مجانی از شرکت پژو دریافت می کنیم که بخشی از این قطعات دریافت شده است. علاوه بر این 11 میلیون یورو تجهیزات خط تولید توسط پژو به ایران خودرو داده می شود؛ همچنین 11 میلیون یورو از طلب های پژو از ایران را پرداخت نخواهیم کرد.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بعد و پیش از تحریم ها خودروهایی را در ایران تولید کرده ایم، ایران خودرو ملزم شده بود 69 میلیون یورو به شرکت پژو بابت رویالتی (حق لیسانس) پرداخت کند که این مبلغ پرداخت نخواهد شد؛ از این رو جمع این مبالغ 116 میلیون یورو می شود که مربوط به مسایل جاری و گذشته است.
یکه زارع در مورد 311 میلیون و 600 هزار یورو غرامت مربوط به مسایل آینده نیز گفت: در بحث آینده، ایران خودرو در خرید قوای محرکه از شرکت پژو 20 میلیون یورو تخفیف می گیرد که این قیمت ها براساس اعداد قبلی خواهد بود.
وی افزود: همچنین شرکت پژو متعهد شده است چهار میلیون یورو در یک سال آینده در زمینه ارسال کارشناس به ایران تامین کند؛ این کارشناس ها قرار است برای بهبود کیفیت محصولات جاری پژو در ایران همکاری داشته باشند.
یکه زارع تصریح کرد: پژو یک میلیون و 600 هزار یورو برای آموزش پرسنل ایران خودرو در فرانسه هزینه خواهد کرد؛ همچنین 280 میلیون یورو باید برای محصولات کنونی و آینده رویالتی پرداخت می کردیم که براساس این غرامت های تعیین شده، این رقم پرداخت نخواهد شد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا