معاون وزیر اقتصاد:

آفت‌ مدیریت در کشور درآمدهای نفتی است

آفت‌ مدیریت در کشور درآمدهای نفتی است

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با مهیا کردن محیط کسب و کار، ایجاد محیط ارزیابی عملکرد مناسب مدیران و احترام گذاشتن به اختیارات مدیران می توانیم مدیریت قوی‌تری در کشور داشته باشیم تا اقتصاد را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، شاپور محمدی در اجلاس سراسری نشان عالی مدیر سال،با بیان اینکه 5 منشاء سود دهی بنگاههای اقتصادی، مدیریت، نوآوری، عدم تعادل‌های کوتاه مدت، انحصار و پذیرش ریسک است اظهار کرد: اگر بهره وری و مدیریت در کشور تقویت نشود مشکل می‌توان با نوآوری‌هایی که با هزینه‌های بسیار بالا در دنیا اتفاق می‌افتد رقابت کرد.

وی افزود: ما یا باید انتقال تکنولوژی دهیم یا با مدیریت مناسب از فرصت‌ها استفاده کنیم و خیلی جاها حتما نیازمند به نوآوری نیستیم. به طور مثال بازار عراق فرصت بسیار خوبی است که بدون نوآوری می توان از آن بهره برد.

معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با طرح این پرسش که باید دید مدیریت را از کجا شروع می‌کنیم گفت معمولا در نشست‌های این چنینی مدیریت را از مدیران دولتی آغاز می‌کنیم در حالی که کارایی و مدیریت باید از درون بنگاهها بجوشد .

محمدی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی در اختیار دولت زیاد نیست تصریح کرد: برای خصوصی سازی حتما باید به بودجه عمرانی دولت مدیریت شود، چرا که مدیریت بخش خصوصی بسیار مهم است و اگر سرعت پیشرفت به بخش خصوصی از سرعت رشد دولت بیشتر باشد در نتیجه سهم دولت کاهش یافته و سهم بخش خصوصی افزایش می‌یابد.بنابراین مدیریت برای تمامی حوزه‌ها لازم است و نه فقط برای دولت.

وی با اشاره به اینکه از آفت‌های مدیریت در کشور ما درآمدهای نفتی است خاطر نشان کرد: آموزش و ارزیابی دو بال ارتقاء مدیریت در کشور هستند.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد:‌از ویژگی‌های مدیریت جهادی علمی بودن، مردم محور بودن، فساد ستیزی، قابل اعتماد بودن،و جدیت و خستگی ناپذیری است و باید در عرصه‌ی اقتصاد مقاومتی مدیریت از نوع جهادی باشد.

محمدی با بیان اینکه در ارتقاء نظام مدیریت کشور دو مولفه مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار اهمیت دارد گفت: در کشور ما حدود دو هزار و 200 مجوز استعلام، گواهی، اجازه نامه و پروانه وجود دارد که در راستای اقدامات بسیار خوب وزارت اقتصاد 400 استعلام و گواهی مجوز حذف شده‌اند که این نوع کارها و حذف مجوزهای زائد دست و پا گیر مزاحم و معارض به کار کردن مدیران کمک خواهد کرد.

معاون وزیر اقتصاد با بیان این که مدیران ما توانمند هستند اما محیط دست و پا گیر است خاطر نشان کرد:‌باید محیط و فضای کسب و کار را فراهم کرد و در بخش مدیریت نظام ارزیابی عملکرد مناسب داشته باشیم تا بتوانیم مدیریت قوی‌تر در کشور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا