وضعیت لوایح برنامه ششم و بودجه 95 تعیین تکلیف شد/ بودجه چند دوازدهم به مجلس می رود

وضعیت لوایح برنامه ششم و بودجه 95 تعیین تکلیف شد/ بودجه چند دوازدهم به مجلس می رود

احمد توکلی نوشت: قانون پنجم برنامه توسعه یک سال تمدید می شود و دولت هم پذیرفت بودجه چند دوازدهم به مجلس بیاورد.

به گزارش نامه نیوز، نماینده مردم تهران در کانال تلگرام خود از آخرین وضعیت لایحه برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه 95 خبر داده است. توکلی در تلگرام خود نوشته است:


«با تصمیم سران قوا زمان برای بررسی "لایحه منسوب به برنامه ششم توسعه" و بررسی بودجه 95 برای مجلس فراهم می شود. مدتی پیش با جمعی از نماینده ها نسبت به اشکالات جدی لایحه دولت در خصوص برنامه ششم به آقای لاریجانی نامه ای نوشتیم و اشکالات آنرا توضیح دادیم. این لایحه اساسا نمی تواند اسم برنامه توسعه داشته باشد. دولت در ابتدای این لایحه به صراحت نوشته است برنامه توسعه آن چیزی است که دولت تعیین می کند. این حرف با 37 سال برنامه نویسی قبل و بعد انقلاب نمی خواند. حتی قبل انقلاب هم گفتن مجلسین باید برنامه های عمرانی را تصویب کنند.

لایحه دولت از طرفی مشخصات برنامه را ندارد؛ نه از حیث علمی و نه جنبه های قانونی. اشتباه آقای روحانی این است که وقتی می خواهد برداشت جدیدی از قانون داشته باشند، ابتدا باید این نظر را با مجلسی ها محک بزند نه اینکه بجای گفت و گو از روش راه بنداز جابنداز استفاده کند. البته هنوز هم شفاف نکرده و نپذیرفتند که قانون را تغییر داده اند.
مساله دیگر این است که گفتند حسب توافق برجام مصلحت سنجی کردند. سوال این است که این مصلحت سنجی چه نسبتی با قانون دارد. مگر می شود با مصلحت، قانون را کنار بزند؟ از طرفی سخنگوی دولت می گوید که ما لایحه دادیم حالا خودتان اصلاح کنید. این حرف نادرست و غلطی است. چون نه ساختار مجلس و نه قانون اجازه چنین کاری را به مجلس نمی دهد.
در نهایت بعد از نامه ای که به رییس مجلس نوشتیم، آقای لاریجانی را دیدم و او هم گفت استدلال نامه را قبول دارم. آقای لاریجانی گفت هیچگاه از برنامه اول تا حالا بررسی لایحه کمتر از 7 ماه نبوده است. لذا قرار شد برنامه پنجم یکسال تمدید شود و دولت هم بودجه چند دوازدهم دهد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا