دهاقین مطرح کرد:

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زنجیره تولید فولاد

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در زنجیره تولید فولاد

گروه صنایع معدنی >فولاد - مديرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش با اشاره به اهميت سرمايه گذاري خارجي در اين صنعت گفت: با توجه به نقش کليدي صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر که تامين کننده مواد اوليه بسياري از صنايع ديگر است، با فعال تر شدن صنعت فولاد بسياري از صنايع پايين دستي نيز فعال خواهند شد و همچنين با وجود فراهم بودن شرايط لازم در کشور از جمله انرژي فراوان، مواد اوليه، موقعيت مناسب و نيروي انساني مستعد آن طور که بايد در رسيدن به برنامه افزايش ظرفيت فولاد در کشور استفاده نشده است.

به گزارش ماین نیوز، علی دهاقين افزود: امروز گرچه کارخانه هاي داخلي توليدات باکيفيت و استانداردهاي بين المللي دارند و بسياري از کشورهاي صنعتي طراز اول دنيا مشتري محصولات ايران هستند، اما سرعت رشد ما براي ايجاد ظرفيت هاي جديد که يکي از عوامل آن نبود سرمايه است، پايين بوده و هنوز هم در تامين نيازهاي داخل کمبود وجود دارد.

اين در حاليست که مي دانيم صنعت فولاد کشور به واسطه تحريم هاي ظالمانه غرب عليه ايران دچار کمبودهايي شده است و برخي از فناوري هاي مورد استفاده در آن نيازمند به روزرساني است. از اين رو موقعيت ايجاد شده مي تواند يکي از بهترين فرصت ها براي به روز شدن و بهينه شدن صنعت فولاد کشورمان با امتيازهاي ويژه باشد.

وي با اشاره به قراردادهاي منعقد شده ايران با کشورهاي اروپايي بخصوص ايتاليا در زمينه توليد فولاد تصريح کرد: با در نظر گرفتن اينکه اکنون کمبودهايي در زنجيره توليد فولاد ديده مي شود، بايد مسئولان و سياستگذاران در اين زمينه با درايت اقدام کرده و با در نظر گرفتن منافع ملي کشور زمينه حضور سرمايه گذاران در بخش هاي موردنياز را فراهم کنند. به عنوان مثال يکي از مهمترين مواردي که بايد مدنظر باشد طرح هاي مربوط به توليد گندله به عنوان يکي از کمبودهاي فعلي صنعت فولاد کشور است.

مديرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش درباره فرصت هاي سرمايه گذاري اضافه کرد: تکميل زنجيره توليد درصنعت فولاد يکي از مهمترين فرصت هاي سرمايه گذاري است و بايد به نوعي در آن سرمايه گذاري شود که اين کارخانجات به صورت زنجيره تکميلي در اين زمينه مشغول به فعاليت باشند. چون اهميت و ارزش افزوده اين صنف در تکميل زنجيره توليد است و براي جلوگيري از خام فروشي لازم است به اين نکته توجه داشته باشيم. به عنوان مثال ميزان نياز گندله کشور نزديک به 21 ميليون تن است، اما امروز فقط نزديک به 9 ميليون تن گندله توليد و مابقي را وارد مي کنيم. بنابراين اکنون بايد براي توليد گندله يا آهن اسفنجي سرمايه گذاري کنيم تا ارزش افزوده مناسبي در اين زمينه داشته باشيم نه اينکه فقط در خط توليد فولاد دوباره سرمايه گذاري شود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا