ادغام طرح‌های توسعه فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس

ادغام طرح‌های توسعه فولاد در منطقه ویژه خلیج فارس

گروه صنایع معدنی >فولاد - یکی از استراتژی‌های دولت‌ها در افزایش رقابت پذیری بخش معدن و صنایع معدنی، ادغام‌های افقی و عمودی تولیدکنندگان این‌گونه محصولات است. فرضا در کشور چین، برنامه ادغام فولادسازان کوچک و تشکیل هلدینگ‌های فولادی با ظرفیت 30 میلیون تن مدت‌هاست در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش ماین نیوز، در ایران اما روند در گذشته متفاوت بوده و فرضا هلدینگ ایمیدرو با تولید 14 میلیون تن فولاد و بیش از 23 میلیون تن سنگ آهن توسط سازمان خصوصی سازی به شرکت‌های کوچک و متوسط شکسته شده که امروز با کاهش قیمت‌ها عملا رقابت پذیر نیستند!

با افزایش چالش‌ها، به نظر می‌رسد امروز جهت‌گیری متفاوتی نسبت به گذشته را از طرف دولت شاهد هستیم. نمونه آن جلسه ماه گذشته شرکت‌های فعال در زنجیره فولاد منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس شامل فولاد هرمزگان، مادکوش، مادشیمی، مبارکه، صبا فولاد، کاوه جنوب، هلدینگ کاوه پارس و ... است که در محل شرکت ملی فولاد تشکیل شد و توافق کلی بر سر تشکیل یک کنسرسیوم فولاد بزرگ با سهامداری این بازیگران صورت گرفته است.

در صورت پیگیری و تحقق این امر، بخش زیادی از مشکلات جاری این بنگاه‌های کوچک (در مقیاس جهانی) می‌تواند مدیریت و رقابت پذیری این بخش افزایش یابد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا