5بسته سیاستگذاری‌اقتصادی دیگر در راه‌است

5بسته سیاستگذاری‌اقتصادی دیگر در راه‌است

با ارایه بسته های سیاستگذاری دولت فصل جدیدی از نوسازی اقتصادی را آغاز خواهد کرد که به گفته کارشناسان اقتصادی اگر درست مدیریت شوند،می توانند به خروج اقتصاد از رکود کمک کنند.

درحالی که هفته گذشته سه عضو ارشد اقتصادی کابینه یازدهم از دومین بسته خروج از رکود رونمایی کردند،وزارتخانه های اقتصادی دیگر نیز بسته های شرایط خروج از تحریم را به زودی ارایه می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، دولت یازدهم برای خروج از شرایط رکودی که به دلیل تحریم های یکجانبه قدرت های بزرگ و کاهش شدید درآمدهای نفتی بدان گرفتار شده پس از توافق وین و تصویب برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس اولین بسته خروج از رکود در شرایط پساتحریم را هفته گذشته رونمایی کرد.این بسته که سیاست های اقتصاد کلان کشور را دربردارد،به گفته سه عضو ارشد تیم اقتصادی دولت نقشه راه اقتصاد ایران طی شش ماه آینده خواهد بود.

اگرچه این بسته سیاستگذاری مبنای برنامه ششم توسعه نیز قرار گرفته،اما قرار است به صورت مهمترین اقدامات فوری دولت در شش ماه آینده باشد.مهمترین سرفصل های این بسته تزریق منابع مالی جدید به بانکها برای ارایه تسهیلات خواهد بود که ازماه جاری به تدریج اجرایی خواهد شد.

براساس این گزارش،وزارتخانه های زیربنایی کشور از جمله نفت،صنعت،معدن و تجارت،راه و شهرسازی و کشاورزی نیز قرار است بسته های شرایط پساتحریم را به زودی ارایه کنند.وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام کرده که بسته خروج از رکود تورمی خود را ظرف شش ماه آینده تدوین خواهد کرد.

وزارت نفت نیز قرار است برای شرایط پساتحریم بسته سیاستگذاری خود را در حوزه جذب سرمایه گذاری و اهتمام بر تکمیل پروژه های نیمه تمام ارایه کند. بخشی از این بسته در قالب رونمایی از قراردادهای جدید نفتی هفته گذشته طی کنفرانسی ارایه شد.طبق اعلام وزارت نفت قراردادهای جدید نفتی ظرف چهار ماه آینده جهت ارایه به سرمایه گذاران خارجی در لندن رونمایی خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی نیزدر نیمه مهرماه سال جاری با برگزاری کنفرانسی مهمترین پروژه های خود را برای سرمایه گذاری اعلام کرد.این وزارتخانه پیشتر اعلام کرده که آماده جذب 30 میلیاردیورو سرمایه خارجی برای تکمیل پروژه های نیمه تمام خود از جمله تکمیل مسیر ترانزیتی راه ابریشم است.

گفته می شود وزارت جهاد کشاورزی نیز به زودی بسته پیشنهادی خود را در حوزه حمایت از صنایع غذایی و پروژه های نیمه تمام خود ارایه خواهد کرد.

با ارایه این بسته های سیاستگذاری دولت فصل جدیدی از نوسازی اقتصادی را آغاز خواهد کرد که به گفته کارشناسان اقتصادی اگر این بسته های سیاست گذاری بتوانند در شرایط خروج اقتصاد از تحریم ها درست مدیریت شوند،می توانند رشد اقتصادی وعده داده شده 5 درصد در سال آینده را محقق کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا