عربستان در خطر ورشکستگی

عربستان در خطر ورشکستگی

صندوق بین المللی پول به عربستان هشدار داد، با ادامه قیمت ۵۰ دلاری هر بشکه نفت در دو سال آینده ، ورشکست خواهد شد.

 شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ، صندوق بین المللی پول اعلام کرد: عربستان  به علت کاهش قیمت نفت و نداشتن طرحهای راهبردی صنعتی، کسر بودجه 20 درصدی دارد و اگر این کشور  به هزینه کردن برای طرحهای امنیتی در داخل و جنگ در یمن سوریه و لیبی ادامه دهند ذخیره ارزی  ششصد و پنجاه و چهار میلیارد دلاری عربستان در 5 سال خرج  و  این کشور ورشکست خواهد شد.

این گزارش اعلام می کند عربستان طی سال کنونی با کسری 20 درصدی بودجه مواجه خواهد شد و در سال آینده نیز با کسری بودجه 19 درصدی مواجه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، گزارش صندوق بین المللی پول افزود: عربستان همچون دیگر کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس به شدت تحت تاثیر کاهش قیمت نفت در بازار جهانی قرار گرفته که این امر باعث شده است از نیمه سال میلادی گذشته تا کنون هفتاد و سه میلیارد دلار ضرر کند و همین مساله عربستان را وادار کرد که هفتاد میلیارد از ذخیره ارزی خود را از نهادهای پولی جهان بیرون بکشد.

گزارش صندوق بین المللی پول همچنین گزارش داد عربستان از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان  سی و دو میلیارد دلار برای بخشش ها و طرح های خدماتی داخل عربستان صرف کرده است.

علاوه بر این عربستان با خیل بیکاران روبروست و تنها راه بکارگیری جوانان بیکار عربستان در ادارات دولتی است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا