سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

برنامه ششم به مجلس دهم موکول شد/ دولت لایحه چند دوازدهم ارائه دهد

برنامه ششم به مجلس دهم موکول شد/ دولت لایحه چند دوازدهم ارائه دهد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۵ با بیان اینکه بررسی برنامه ششم به مجلس دهم موکول شد، گفت: تا زمان تصویب برنامه ششم، برنامه پنجم تمدید و دولت باید بودجه چند دوازدهمی ارائه دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به تشکیل دومین جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 95 و تصویب آیین نامه داخلی آن به خبرگزاری خانه ملت، گفت: در حال حاضر کمیسیون های تخصصی مجلس در حال جمع بندی پیشنهادات نمایندگان هستند. این پیشنهادات تا 10 روز آینده به کمیسیون تلفیق می رسد اما عملا تا 7 بهمن مجلس به خاطر انتخابات تعطیل است.

وی افزود: بر این اساس برنامه کاری کمیسیون تلفیق بودجه از 9 اسفند شروع می شود که امیدواریم بررسی لایحه در کمیسیون تا پایان اسفند نهایی شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه لایحه بودجه از 15 فروردین در دستور کار صحن علنی قرار می گیرد، ادامه داد: لایحه بودجه 95 تا نیمه اردیبهشت در صحن علنی نهایی می شود. با این اوصاف دولت مکلف به ارائه لایحه چند دوازدهم است.البته طبق پیش بینی ها لایحه دو دوازدهم کفایت می کند.

وی با اشاره به رد طرح دو فوریتی در صحن علنی مجلس اظهار داشت:بر اساس آخرین جمع بندی در هیئت رئیسه مجلس مقرر شد به جای طرح دو فوریتی تا زمان تصویب برنامه ششم توسعه، برنامه پنجم در مجلس تمدید شود. با توجه به رایزنی های صورت گرفته با دولت تا زمان تصویب برنامه ششم برنامه پنجم به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین مجلس دهم برنامه ششم را بررسی می کند و برنامه ششم به این مجلس نخواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: دولت باید ظرف چند روز آینده لایحه چند دوازدهمی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

پور ابراهیمی تصریح کرد: بر این اساس باید در متن لایحه چند دوازدهمی حکمی وارد شود که تا زمان تصویب لایحه برنامه ششم توسعه برنامه پنجم به قوت خود باقی بماند.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا