یک فعال بخش خصوصی:

اجرای برجام فرصتی برای نظام بانکی برای ایفای نقش ابزار توسعه است

اجرای برجام فرصتی برای نظام بانکی برای ایفای نقش ابزار توسعه است

تهران- ایرنا- قائم مقام یک شرکت تولیدی معتقد است : بانک ها باید به رسالت خود به عنوان ابزار توسعه ای ، پایبند باشند و امروز با اجرایی شدن برجام ، (برنامه جامع اقدام مشترک )، انتظار می رود توجه بیشتری به مقوله حمایت از تولیدکنندگان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، پرویز علیپور امروز (یکشنبه) در نشستی مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز پشتیبانی از تولید کنندگان ، لازمه پوشش نیازهای داخلی و عاملی برای ارتقای کیفیت به منظور حضور در بازارهای صادراتی است .
وی یادآور شد : هیات وزیران در سال 89 به منظور رفع مشکلات سرمایه در گردش سد راه تولید در کشور، به استناد اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران « ستاد تسهیل امور و پشتیبانی از واحدهای تولیدی و شهرک های صنعتی » به ریاست وزیر صنعت ، معدن و تجارت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی، تشکیل داد.
اعضای ستاد مزبور را وزارتخانه های امور اقتصادی و داریی ، رفاه و تامین اجتماعی ، کار و امور اجتماعی ، نیرو و بانک مرکزی و 9 بانک عامل ( بانک های صنعت و معدن ، سپه ، صادرات ، ملت ، رفاه ، ملی ، تجارت ، کشاورزی و مسکن ) تشکیل می دهند که هر وزارتخانه و بانک یاد شده نماینده تام الاختیار در این ستاد دارند.
حل سریعتر مشکلات اجرایی واحدهای تولیدی، صنعتی ، معدنی و شهرک های صنعتی برپایه تصمیمات این ستاد پس از تصویب وزیر صنعت ، معدن وتجارت به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرایی ، صورت می گیرد و در عین حال موضوع مربوطه برای دستگاههای ذیربط لازم الاجرا است.
قائم مقام شرکت کارتن پارس پیرامون مشکل این واحد تولیدی بایکی از بانک ها اظهار داشت : 60 درصد بلوک این شرکت از بدو تاسیس متعلق به شرکت سرمایه گذاری بانک ملی بوده و این شرکت از بانک یاد شده در سال های 1383 و 1384 اقدام به دریافت 49 میلیارد ریال وام و تسهیلات در چند فقره برای توسعه فعالیت شرکت، بهسازی، نوسازی و افزایش تولید کرد .
وی خاطرنشان ساخت : ستاد تسهیل وزارت صنعت ، معدن و تجارت وی ضمن صدور پنج مصوبه ، تقسیط بدهی های شرکت در مدت پنج سال را مورد تاکید قرار داد ، اما بانک عامل نسبت به این امر توجهی نداشت.
وی یادآور شد: اینک درخواست قرارداد ارفاقی بر مبنای قانون تسویه ورشکستگی کرده ایم و معتقدیم در یک دوره زمانی 6 ماهه می توان شرکت را به سوددهی رساند و نسبت به پرداخت بدهی ها اقدام کرد.
علیپور گفت : این واحد توان آن را دارد که سالیانه 36 هزار تن انواع کارتن تولید کند و اکنون علاوه بر مشتریان داخلی، به کشورهای عراق، افغانستان و اقلیم کردستان نیز صادرات دارد.
تولیدکننده مزبور اظهار داشت : امروز این شرکت به هیچ عنوان ورشکسته نیست و از توانایی بالایی برای تولید و صادرات برخوردار است و با شرایط نابسامان کنونی توانایی جذب و استخدام مستقیم 370 نفر نیروی کار و به اندازه دو برابر این تعداد افراد را به شکل غیرمستقیم دارد،اما برخی می خواهند آن را ورشکسته اعلام کنند.
به گفته وی ، اکنون شرکت از وثیقه ای به اندازه سه برابر طلب طلبکاران برخوردار است ، و علاوه بر آن طرح توجیه فنی و اقتصادی نیز دارد.
این واحد تولیدی در شهر صنعتی البرز در استان قزوین واقع شده است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا