تکنولوژی‌های موبایل، راه تغییر آینده صنایع

تکنولوژی‌های موبایل، راه تغییر آینده صنایع

موبایل و تکنولوژی‌های مرتبط با آن در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و به همین دلیل به صنعتی بزرگ و رو به رشد تبدیل شده‌اند.

با این اوصاف است که سازمان‌‌ها و صنایع مختلف به سرعت در حال استفاده از تکنولوژی‌های جدید صنعت موبایل در کسب‌وکار خودشان برای تغییر شکل و ماهیت آن هستند.

بررسی‌ها و تحقیقات اخیر موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می‌دهد که صنعت موبایل و تکنولوژی‌های مرتبط با آن به سرعت در حال رشد و نفوذ به صنایع و تجارت‌های مختلف هستند. در واقع تکنولوژی‌های جدید به این صنایع و کسب‌وکارها برای تغییر شکل و همراهی با دانش روز کمک زیادی می‌کنند تا به این ترتیب آنها بتوانند همچنان رو به رشد به کارشان ادامه بدهند. این تکنولوژی‌ها برای شناسایی موانع و عوامل رشد به بخش‌های تجاری مختلف کمک می‌کنند و می‌توانند به آنها برای یافتن راهکارهای جدید و مبتنی بر ساختار IT در سال‌های آینده هم کمک کنند.
کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که استفاده از تکنولوژی‌های موبایل به کارمندان و صاحبان کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا با مفاهیم ساده از پشت میز نشینی و انجام کارهای تکراری، به سمت تحرک و پویایی بیشتر پیش بروند. راهکارهای مبتنی بر تکنولوژی‌های موبایلی می‌توانند به راحتی ویژه و اختصاصی برای هر صنعت و تجارتی تعریف شده و مورد استفاده قرار بگیرند. این در حالی است که شیوه‌های سنتی مقابله با موانع و راهکارهای کلیدی برای رشد شرکت‌ها و صنایع، معمولا ساختارهای از پیش تعریف شده‌ای هستند که به سختی می‌توان در آنها تغییراتی ایجاد کرد.

بررسی‌های اخیر موسسه IDC در این زمینه نشان می‌دهد که بخش تولید، بزرگ‌ترین فرصت تجاری برای تکنولوژی‌های موبایل است. تاثیر اقتصادی چشمگیر این صنعت و اقدامات جهانی در این راستا، بازار واقعا بزرگ و پر سودی را ایجاد می‌کند. صنایع متمرکز مصرفی مانند خرده‌فروشی، خدمات شخصی و مصرفی از تکنولوژی‌های موبایل برای ارتباط با مصرف‌کنندگان برای بهبود تجربه و خدماتشان، افزایش فرهنگ وفاداری به برند و افزایش میزان شناخت و آگاهی از خدمات و به دنبال آن فروش بیشتر بهره می‌گیرند.

با این همه اما همچنان نگرانی‌هایی درباره بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موبایل در صنایع و تجارت‌های مختلف وجود دارد که در این میان مسائل امنیتی و اعمال قانون مهم‌ترین نگرانی‌ها  در استفاده از تکنولوژی‌های موبایل در صنایع و بخش‌های مختلف به‌خصوص بخش‌های دولتی و مالی هستند.

به گزارش دنیای اقتصاد ، بررسی‌های موسسه IDC در این زمینه نشان می‌دهد که در سال 2014 حدود 901 میلیارد دلار در جهان روی تکنولوژی‌های موبایل سرمایه‌گذاری شده است که در این میان ارتباطات بی‌سیم و بهره‌گیری از موبایل‌های هوشمند بیشترین میزان این سرمایه‌گذاری را به خودشان اختصاص داده‌اند. حالا کارشناسان و تحلیلگران این موسسه انتظار دارند که میزان سرمایه‌گذاری در این بخش تا سال 2019 به 2/  1 تریلیون دلار برسد.  صرف‌نظر از هزینه‌ای که کاربران و مصرف‌کنندگان برای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موبایل می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود صنایع بیشترین سرمایه‌گذاری را برای بهره‌گیری از این تکنولوژی‌ها بکنند. «جسیکا جئوفرت» یکی از کارشناسان موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «تکنولوژی‌های موبایل بیش از آنچه تصور می‌شود به کارمندان در صنایع مختلف کمک می‌کنند تا ارتباطات و تعامل بیشتری برای همکاری موثرتر با یکدیگر داشته باشند و بتوانند راه‌های جدیدی برای ایجاد یک تجارت بهتر و پرسودتر پیدا کنند. تکنولوژی‌های موبایل از همین طریق می‌توانند فروش، خلاقیت و رضایت متقابل کارمندان و مصرف‌کنندگان را افزایش بدهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا