قیمت‌ها در بازار طلا به کدام سو می‌رود؟

قیمت‌ها در بازار طلا به کدام سو می‌رود؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: نرخ انس جهانی طلا با تاثیرپذیری از سه عامل نرخ فدرال رزرو آمریکا، نرخ دلار و قیمت نفت روند نزولی به خود گرفته و با ثبات قیمت دلار بازار داخلی طلا کاهش قیمت را در دستور کار خود قرار داده است.

محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: در طول یک ماه گذشته قیمت‌ها در بازار جهانی طلا متاثر از سه عامل نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، قیمت دلار و قیمت نفت بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  ادامه داد: در مورد نرخ بهره فدرال رزرو پیش‌بینی‌ها مبنی بر افزایش نرخ بود اما با عدم تغییر نرخ فدرال رزرو، نوسانات در بازار جهانی طلا جای خود را به ثبات قیمتی داد، همچنین بهبود نرخ رشد بی‌کاری و مصرف در کنار نوسان ارزش سهام آمریکا نرخ دلار را تا حدودی بهبود بخشید.

او تصریح کرد: در رابطه با قیمت نفت با توجه به تجربه چند سال گذشته مبنی بر افزایش قیمت نفت در ماه‌های سپتامبر و اکتبر در پی ورود به فصل سرد سال و افزایش تقاضا برای سوخت‌های فسیلی پیش بینی می‌شد تا قیمت نفت افزایش یابد اما در سالجاری روند تغییر کرد و پیش بینی‌ها محقق نشد که در مجموع قیمت نفت در این ماه‌ها کاهش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: با وجود نوسان در قیمت دلار اما با کاهش قیمت نفت در طول مهرماه، نرخ جهانی طلا 5.2 درصد نوسان را تجربه کرد و در کنار این موضوع در هفته پایانی مهرماه با توجه به کاهش قیمت دلار، نرخ انس جهانی 12 دلار کاهش را به ثبت رساند.

وی با بیان این که پیش بینی بر آن بود تا قیمت انس جهانی به کانال 1200 دلار وارد شود، خاطرنشان کرد: بهبود شاخص‌های آمریکا از ادامه حرکت انس جهانی بر مدار افزایشی جلوگیری کرد و در شرایط جدید پیش بینی بر آن است تا در دو هفته آینده نرخ قیمت انس جهانی در محدوده فعلی در نوسان باشد.

او در مورد بازار داخلی طلا در مهرماه بیان کرد: نرخ دلار در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفته بود که با تثبیت برجام و ورود به فاز اجرایی آن در کنار رونمایی زا بسته ضد رکود دولت روند صعودی دلار متوقف شد و ثبات نسبی بر بازار  ارز حاکم شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به  نقل از اقتصاد، کشتی‌آرای با اشاره به این که یک ماه گذشته شاهد ثبات نرخ ارز و کاهش ارزش انس جهانی بوده است،‌گفت: نرخ سکه در هفته پایانی مهرماه از قیمت 955 هزار تومان به قیمت 942 هزار تومان کاهش یافت و این در حالی است که با ورود به ماه محرم نرخ طلا و انواع آن روند کاهشی به خود گرفته‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا